گلیم خراسان در نمایشگاه مونیخ آلمان درخشید

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: برپایی غرفه گلیم استان در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مونیخ در کشور آلمان توانست این صنایع دستی را به خوبی به جهانیان عرضه کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: برپایی غرفه گلیم استان در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مونیخ در کشور آلمان توانست این صنایع دستی را به خوبی به جهانیان عرضه کند.

به گزارش ایرنا، علی مستوفیان اظهار داشت: این نمایشگاه بین‌المللی هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود و تیم تجاری صنایع‌دستی خراسان شمالی به مدیریت و سرپرستی حامد مطرانلویی، هنرمند رقص آیینی استان در این نمایشگاه حضور دارد. وی با بیان اینکه این نمایشگاه  تا ۱۹ تیرماه جاری در شهر مونیخ کشور آلمان برپا خواهد بود، افزود: این نمایشگاه با بیش یکهزار غرفه‌دار، مجموعه کاملی از خدمات، محصولات و آخرین روند فناوری و نوآوری در زمینه صنایع‌دستی را ارائه می‌دهد. مستوفیان با بیان اینکه در این نمایشگاه سطح بالایی از مهارت، کاردستی با کیفیت بالا و طراحی ماهرانه ارائه می‌شود، گفت: این نمایشگاه پیشرو برای صنایع‌دستی با محتوای ساخت‌وساز، نوسازی، محل ملاقات برای بازدیدکنندگان تجاری، خانه، محل کار، یراق‌آلات آشپزخانه، صنایع‌دستی، طراحی، ساخت‌وساز بیرونی، فضای باز و فناوری در زمینه باغ است.

گلیم خراسان شمالی که روزگاری به خاطر نقوش زیبای حیوانات حلال گوشت، میوه‌های مختلف و غلات، به عنوان سفره غذای ساکنان خراسان شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه نیز با اقبال مردم مواجه است و سالانه بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع از این دستبافته داری تولید می شود. این دستبافته داری یک هنر خاص از بافته‌های داری منحصربه‌فرد زنان کرد عشایر شمال خراسان است و نقش‌های بافته شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب و رسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب قومی کردهای این دیار را دارد.  21 هزار فعال در خراسان شمالی در ۶۱ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

کد خبر: 117807

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0