25 اسفند 1399 - 8:04 ق.ظ

گفت‌وگوی بلینکن با همتای فرانسوی خود درباره ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه تلفنی با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت‌وگو کرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها،موضوع ایران، روسیه و چین از جمله محورهای گفت‌وگو میان وزرای خارجه آمریکا و فرانسه بوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه تلفنی با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، روند سیاسی در لیبی و همچنین تحولات در منطقه غرب آسیا از جمله محورهای گفت‌وگو میان بلینکن و لودریان بوده است.

موضوع ایران، روسیه و چین از جمله دیگر محورهای گفت‌وگو میان وزرای خارجه آمریکا و فرانسه بوده است.

تحولات لیبی طی روزهای اخیر از موضوعات رایزنی میان مقامات غربی بوده است.

مجلس نمایندگان لیبی روز چهارشنبه گذشته در جلسه‌ای در شهر ست (شرق طرابلس) با ۱۳۲ رأی از مجموع ۱۳۳ رأی، به دولت انتقالی این کشور به نخست‌وزیری «عبدالحمید دبیبه» رأی اعتماد دادند.

پنجم فوریه گذشته، پس از مذاکرات چند روزه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو، الدبیبه به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت وحدت در لیبی برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، انتخاب شد.«محمد منفی» نیز به‌ عنوان رئیس‌ شورای عالی ریاستی انتخاب شد.

شورای امنیت در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد از تمامی طرف‌ها برای اجرای کامل توافقنامه آتش‌بس مربوط به ۲۳ اکتبر گذشته درخواست و همه کشورهای عضو این شورا را به احترام به این توافقنامه و اجرای کامل آن تشویق کرده است.

بنابر گزارش سازمان ملل، تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ هزار نظامی و مزدور در لیبی حضور داشتند و تاکنون هیچ گونه خروج این نظامیان از لیبی به ثبت نرسیده است.

کد 300

کد خبر: 32401

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0