4 خرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

همدان-منيژه فرهانپور

گشت زنی ۱۲۰ نفر ساعت اکیپ های مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از گشت زنی ۱۲۰ نفر ساعت اکیپ های مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب ضمن آموزش و تذکر به مشترکین پر مصرف طی هفته گذشته خبر داد.

 

 

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از گشت زنی ۱۲۰ نفر ساعت اکیپ های مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب ضمن آموزش و تذکر به مشترکین پر مصرف طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد ضمن اشاره به آب به عنوان نعمتی حیاتی و غیر قابل جایگزین، دسترسی به آب شرب بهداشتی را حق طبیعی همه انسانها دانست.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی، ضمن رشد جمعیت و گسترش شهر نشینی گفت: محدود و ثابت بودن آبهای تجدید شونده ضمن رقابت میان مصرف کنندگان منابع آبی را با چالش های مضاعفی روبرو کرده است.

نیکداد با اذعان به اینکه تغییرات اقلیمی نیز چندی است الگوهای بارندگی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است، تصریح کرد: جلوگیری از بحران و تنش آبی در نگاه نخست نیازمند فرهنگ سازی و تدوین برنامه هایی به منظور مصرف بهینه آب می باشد.

وی توضیح داد: بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب استان همدان در راستای ترویج فرهنگ بهینه مصرف اقدام به راه اندازی اکیپ مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب  به منظور گشت زنی در سطح مناطق چهارگانه شهر همدان نمود که مطابق برنامه تدوین شده تنها در هفته گذشته ۱۲۰ نفر ساعت گشت زنی در سطح مناطق یاد شده به منظور آموزش و تذکر لسانی به مشترکان پرمصرف انجام شد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه در خصوص شرح وظایف اکیپ یاد شده گفت: این اکیپ ها شامل خودروهایی با آرم مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب می باشند که ضمن گشت زنی در سطح مناطق مذکور نسبت به کاهش هدررفت آب با آگاه سازی عموم اقدام می نمایند.

وی هدف اصلی از راه اندازی اکیپ های مروجین را فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور مصرف بهینه آب اعلام کرد و افزود:این اکیپ ها در صورت مشاهده هرگونه اسراف آب از سوی همشهریان، ابتدا با تذکر لسانی، مرحله دوم تذکر کتبی و در صورت ادامه روند اسراف آب  از سوی مشترکین پر مصرف به صورت قانونی وارد عمل میشوند.

نیکداد همچنین مصرف صحیح آب و پاسداری از این نعمت بی بدیل الهی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: ضروری است همه افراد جامعه خود را در قبال بحران پیش آمده مسئول بدانند و روش های صرفه جویی در مصرف آب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: 115769

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0