8 شهریور 1400 - 2:30 ب.ظ

در دوران کرونا:

گردشگری سلامت پرچم ایران را بالا برد

مدیر گردشگری‌ سلامت وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه گردشگری سلامت، به تنهایی پرچم گردشگری کشور را در دوران کرونا بالا برد، افزود: همزمان با موج جدید کرونا، گردشگری سلامت برقرار است.

به گزارش عصراصفهان، امین حقیقت با حضور در برنامه «رواق تماشا» از شبکه رادیویی گفت‌وگو، از صفر شدنِ آمار گردشگری کشورمان درپی شیوع کرونا خبر داد و اظهار کرد: این صنعت از اسفندماه 98 آسیب جدی دید. چنانچه از ابتدای سال99 با استفاده از پروتکل ها فتح بابی را برای گردشگری سلامت در وزارتخانه شروع کردیم. وی با بیان اینکه ویزای درمان از آبان 99 به صورت رسمی شکل گرفت و در 6 ماهه ابتدای همان سال از دفاتر و کنسولگری های عراق، تعداد محدودی گردشگر سلامت وارد کشور شد، ادامه داد: ویزاها به صورت سهمیه ای به گردشگران سلامت اعطا شد. حقیقت با بیان اینکه گردشگری سلامت، به تنهایی پرچم گردشگری کشور را در دوران کرونا بالا برد، اضافه کرد: ما حتی در شرایطی که شاهد موج جدید کرونا هستیم، گردشگری سلامت را در حوزه عراق و افغانستان، عمان و کشورهای شمالی به صورت چشمگیری داریم.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد که ایران در حوزه گردشگری سلامت سه بازار بالقوه دارد که شامل بازار داخلی است و نباید از آن به راحتی رد شد. این بازار، 80 میلیون مخاطب دارد و بالقوه برای گردشگری سلامت کشور موجود است و دیگری، بازارهای خارجیِ سنتی هستند و بخش دیگر نیز بازارهای خارجی مدرن را شامل می شود. حقیقت ادامه داد: در حوزه بازارهای داخلی همه چیز شفاف است ولی در بازارهای سنتی، با کشورهایی مثل عمان، افغانستان، عراق، آذربایجان و حتی نواحی شرقی کشور ترکیه رو به رو هستیم؛ چون با این بخش از ترکیه قرابت زبانی و فرهنگی داریم.

وی همچنین کویت و بحرین را در گذشته، جز بازارهای سنتی برای گردشگری سلامت ایران برشمرد و افزود: ما اگر فعالیت آنچنانی از بعد تبلیغات موثر و هدفمند در این بازارها نداشته باشیم، باز هم از این مبدأها، مخاطبانی به منظور گردشگری سلامت، عازم کشورمان می شوند. حقیقت اضافه کرد: توانمندی و پتانسیل ایران از بعد گردشگری و پزشکی و نیز تکنولوژی کاملا جاذبِ بازار این کشورهاست. وی در پاسخ به سخن مجری برنامه که تاکید کرد در این بین رقبای ما نیز بیکار ننشسته اند، گفت: وقتی سخن از بازار سنتی می گوییم یعنی این ظرفیت، از گذشته وجود داشته است.

 

102

کد خبر: 32459

منبع: سرویس فرهنگی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0