27 شهریور 1400 - 7:00 ب.ظ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

کیفیت آب شرب اصفهان مورد تایید نهادهای نظارتی است

در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اصفهان، دستگاه های نظارتی استان، کیفیت آب شرب را تایید کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دراین جلسه که نمایندگان دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، گفت: کیفیت آب شرب خط قرمز مسئولان آبفای استان اصفهان است و نهادهای ذیصلاح، کیفیت آب شرب را از لحاظ شاخص های  میکروبی و شیمیایی تایید می کنند.

منصور شیشه فروش افزود: روزانه آب شرب اصفهان از لحاظ کیفی مورد بررسی مرکز بهداشت استان قرار می گیرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به این که در نیمه اول سال به دلیل کمبود 4300 لیتری آب بر ثانیه دربرخی از مناطق استان،تعدادی از چاه های محلی وارد مدار شدندگفت: این موضوع موجب تغییردر مزه آب برخی مناطق شهر اصفهان شد که ناشی از تفاوت املاح موجود در آب و میزان هدایت الکتریکی آن بود اما هیچ اثری بر روی کیفیت و سلامت آب نداشت.

ویبا بیان این که همه دستگاه های اجرایی استان باید برنامه ای برای گذر از بحران کم آبی در نیمه دوم سال جاری تدوین کنند، اظهار داشت: باید قبل از ایجاد شرایط اضطرار، برنامه ای برای غلبه بر بحران مد نظر داشت و براین اساس همه دستگاه های اجرایی استان باید راهکارهای مصرف بهینه آب را تدوین و اجرایی کنند.

شیشه فروش برخورد با مشترکان پرمصرف را ضروری دانست و بیان کرد: علاوه بر این آبفای استان اصفهان باید همچنان تشویق مشترکین کم مصرف را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تاکید بر تولید محتوای آموزشی در خصوص فرهنگ مصرف بهینه آب برای همه قشرهای جامعه گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آببهره مند شد و مردم رابا شیوه های استفاده از تجهیزات کاهنده آشنا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر باز چرخانی آب تاکید کرد واز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی  خواست هر چه سریعتر فرایند و دستورالعمل بازچرخانی آب در ساختمان ها را تدوین و اجرایی کنند.

درادامه این جلسه ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان به شرح چگونگی تامین آب شرب در فصل بهار و تابستان سال 1400 در شهرها و روستاهای استان اصفهان پرداخت.

 

 

کد خبر: 40132

منبع: روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0