30 شهریور 1400 - 2:00 ب.ظ

کویر خارا اصفهان با تفریحات مهیج

کویر ورزنه یا همان خارا  که به عنوان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ایران شناخته شده را می توان یکی از بهترین کویرهای ایران و حتی ملکه کویرهای ایران دانست.کویری با تپه های ماسه ای که با نظم و زیبایی خاصی روی هم قرار گرفته اند و بادهایی که در این منطقه باعث شده تا تپه های ماسه ای به شکل های متفاوتی مانند هلالی ،طولی و هرمی در بیایند و چشم همگان را به خود جلب کند.اگر بدنبال سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی هستید. سفر به کویر ورزنه را به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش عصر اصفهان، در فاصله 40 کیلومتری کویر خارا روستایی به نام روستای قهی واقع شده است همچنین در نزدیکی این کویر تالاب گاو خونی بگونه ای قرار گرفته است که اگر بر روی تپه شرقی کویر ورزنه بایستید میتوانید چشم انداز زیبا و سحر انگیزی را ببینید. این کویر از سمت شمال به شهرستان ورزنه و زاینده رود و از جنوب به حسن آباد , غرب به مسیر حسن آباد_ ورزنه و در سمت شرق به تالاب گاو خونی می رسد. کویر خارا نام خود را از روستایی در حاشیه جنوبی خود با نام خارا گرفته است.این منطقه در سالهای اخیر با همین نام شناخته می شود.از دیگر نام های این منطقه می توان کویر ورزنه وکویر حسن آباد اشاره کرد.

  • تفریحات کویر خارا

کویر ورزنه مکان مناسبی برای تفریحاتی مانند اسب سواری،شتر سواری،سافاری،پاراگلایدر،موتورهای چهارچرخ،شن سواری و چادر زدن در کویر می باشد.تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای این تفریحات در کویر ورزنه موجود می باشد.همچنین به دلیل ارتفاع زیاد تپه های ماسه ای در این کویر،شن سواری یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات کویر می باشد.رصد ستارگان در شب های کویر نیز یکی دیگر از جذابیت های این کویر زیبا و دیدنی می باشد. از سویی دیگر گردشگران می‌توانند بخشی از سفر خود را به دیدن و مقایسه پوشش گیاهی این کویر که مربوط به گیاهانی است که شرایط رشد در ماسه و منطقه بیابانی را دارند اختصاص دهند، پوشش گیاهی به طور عمده درختچه‌های تاغ و اسکمبیل است. نکته بسیار ناراحت‌کننده که هرگز نباید از گفتن آن پرهیز کرد مربوط به جانوران این منطقه است، در سال‌های گذشته این کویر از نظر پوشش جانوری بسیار غنی و قابل توجه بوده است اما متاسفانه امروز به دلیل خشک شدن تالاب گاوخونی و شکار بی‌رویه بسیاری از آنها از بین رفته‌اند

  • فصل سفر به بیابان ورزنه

بهترین زمان سفر به کویر خارا با توجه به نوع آب هوا و اقلیم مناطق کویری و بیابان ها، اواخر شهریور ماه می باشد. از اواخر شهریور تا اواسط پاییز، هر ساله تورهای طبیعت گردی زیادی به بازدید از این منطقه و شب مانی در دل کویر و بیابان می روند. آرامش و سکوت شب های کویر، همراه با منظره آسمان صاف و پر ستاره آن لذت بی انتهایی را برای بازدیدکنندگان به دنبال دارد. علاوه بر زیبایی های وصف ناشدنی و طبیعت بکر کویر، در کویر خارا می توان هنگام روز را به بیابان گردی در صحراها و ریگزارهای این منطقه گذراند. هم چنین می توان با استفاده از امکانات ویژه تفریحی کویر ورزنه که در نزدیکی کویر خارا قرار دارد، لذت بیابان گردی و راه رفتن روی رمل های ماسه ای را با تجربه تفریح و شادی به روش امروزی تکمیل کرد.

 

102

کد خبر: 41014

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0