13 اسفند 1401 - 9:05 ب.ظ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان عنوان کرد:

کم فروشی و ترک فعل دستگاه های نظارتی بر بازار

علی‌اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: در ماه گذشته با وجود آشفتگی بازار، متأسفانه پرونده‌های ما 39 درصد کاهش داشته‌ که به جای این که نظارت‌ها تشدید شود، کمتر هم شده است و این نشان‌دهنده کم‌فروشی برخی از دستگاه‌های نظارتی است.

مختاری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه تعزیرات حکومتی نظارت وبازرسی نیست، گفت: را رسیدگی و صدور حکم معرفی کرد و اظهار داشت: وظیفه بازرسی و نظارت با دستگاه‌های سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف است و وظیفه تعزیرات حکومتی، رسیدگی، صدور حکم و اجرای حکم است .
وی با بیان اینکه در 10 ماه گذشته در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و قاچاق کالا و ارز پرونده داشتیم، افزود: در حوزه کالا و خدمات و مایحتاج عمومی مردم، تا 10 ماه گذشته 19 هزار و 934 پرونده وارد تعزیرات شده که به 22 هزار و 236 پرونده رسیدگی شده است و با 4.5 درصد رتبه اول کشور را در رسیدگی به حوزه کالا و خدمات داریم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد جدید این سازمان برخورد قاطع با زیرمیزی پزشکان است، افزود: در این رویکرد علاوه بر جریمه نقدی، برخورد قهری مثل تعطیلی مطب هم در دستور کار است.
وی با بیان اینکه در دو گلوگاه نائین و رامشه(شهرضا) بیشترین کشفیات قاچاق رخ می‌دهد، افزود: در این بخش 2/5 درصد پرونده‌ها برای اصفهان است و نیروی انتظامی بیشترین همکاری را در این بخش دارد.
مختاری ادامه داد: در این بخش 5 هزار و 610 پرونده قاچاق وارد مجموعه تعزیرات شده است که5 هزار و 800 پرونده منتهی به صدور حکم شده و در این بخش با عملکرد 103 درصدی در رسیدگی، استان اصفهان رتبه دوم را دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان آماری هم از پرونده‌های شهرستان‌ها داد و گفت: بیشترین پرونده در حوزه کالا و خدمات مربوط به شهر اصفهان بوده و لنجان، نجف آباد، کاشان و مبارکه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی افزود: در حوزه بهداشت و دارو به ترتیب اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و برخوار و در حوزه قاچاق بیشترین مورد مربوط به قاچاق سوخت با 52 درصد بوده و پس از آن لوازم خانگی با 20 درصد، پوشاک با 13 درصد و کیس‌ماینرها با 11 درصد بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
مختاری با بیان اینکه بیشترین پرونده مربوط به گران فروشی، عدم درج نرخ‌نامه، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و حمل کالای قاچاق است، گفت: اکثر پرونده‌ها که وارد شده است از طرف سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شرکت نفت بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان به آمار میزان وصول محکومیت‌هایی که به خزانه ریخته شده است اشاره کرد و افزود: این مبلغ سال گذشته 61 میلیارد تومان بوده که امسال به 140 میلیارد تومان رسیده است.
وی از تأسیس دو اداره جدید در تیران و کرون و بویین میاندشت خبر داد و افزود: در ۱۰ ماه گذشته، هشت قاضی جدید به سیستم ما اضافه شده است.
مختاری به طرح نظارتی بازار شب عید و ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از 8 اسفند تا 29 اسفند با دو شعبه فعال است؛ شعب ثابت، کار رسیدگی را در شعب انجام می‌دهند و شعب سیار در سطح شهر سر صحنه تخلف حاضر شده و حکم صادر می‌کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح بدنبال تأمین معیشت اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی هستیم، افزود: اجرای مرحله دوم طرح از اول فروردین تا 4 اردیبهشت سال آینده به مناسبت ماه مبارک رمضان است که سایر دستگاه‌ها نیز مکلف به اجرا هستند و در ایام نوروز رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی تحت نظارت تعزیرات و بازرسان این سازمان هستند.

کد خبر: 132062

نویسنده: ناصربهروان

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0