4 آذر 1399 - 10:19 ق.ظ

کمیسیون قضایی شرایط جدید صدور چک‌های تضمینی را تعیین کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس از بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون چک در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از تسنیم/ حجت الاسلام حسن نوروزی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون چک در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون قضایی قرار داشت.

وی در همین راستا افزود: بر اساس مصوبه امروز اعضای کمیسیون در صورتی که شخصی بخواهد برای فرد دیگر چک تضمینی صادر کند باید به بانک مراجعه کرده و مشخصات و شماره حساب گیرنده چک را در سامانه بانک مرکزی ثبت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون قضایی، بیان داشت: طبق مصوبه اعضای کمیسیون جاعلان چک‌های تضمینی بر اساس تشخیص قاضی به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم می‌شوند.

حجت‌الاسلام نوروزی در تشریح مصوبه دیگر جلسه امروز، گفت: اگر زمان صدور چک از ثبت مشخصات گیرنده بیشتر از یک ماه سپری شد باید از سازمان پولشویی برای صدور چک استعلام شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس، تصریح کرد: با تعیین تکلیف لایحه اصلاح قانون چک بسیاری از مشکلات پولی و بانکی بر طرف خواهد شد که به تبع آن میزان شکایات و پرونده های قضایی نیز در قوه قضائیه کاهش می‌یابد.

300

کد خبر: 34174

منبع: تسنیم

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0