17 مرداد 1400 - 9:01 ق.ظ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

کمبود روزانه هزار تن نهاده دامی در اصفهان

حسین ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به پرورش ۶۰۰ هزار دام سنگین و سه میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰ هزار شتر در استان اصفهان، گفت: اگر شبکه حمل‌ونقل همکاری کند باید روزانه چهار هزار تن نهاده وارد استان اصفهان شود، در حالی که روزانه ۳ هزار تن بار وارد استان می‌شود و با کمبود ورود نهاده رو به رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ایران دوست درباره آخرین وضعیت رسیدگی به چالش‌های تأمین نهاده برای دامداران در استان اصفهان گفت: مشکل اصلی نبود نهاده ربطی به حمل‌ونقل ندارد، بخشی از این امر به کیفیت نامناسب محموله‌ای برمی‌گردد که فروردین به اصفهان اختصاص داده شد اما با ورود دو محموله و کیفیت نامناسب آن از تحویل مابقی نهاده خودداری کردیم.
وی از ورود پنج هزار تن غلات بدون آزمایشات اولیه در سامانه بازارگاه خبر داد و افزود: دامداران این غلات را خریداری کردند و برای تحویل آن با تأخیر روبه‌رو شدیم.
ایران دوست با تاکید بر این که مشکل اصلی نبود نهاده ربطی به حمل و نقل ندارد، گفت: بخشی از این امر به کیفیت نامناسب محموله‌ای برمی‌گردد که فروردین به اصفهان اختصاص داده شد اما با ورود دو محموله و کیفیت نامناسب آن از تحویل مابقی نهاده خودداری کردیم.
وی با اشاره به ورود بارهای کافی برای تامین نهاده به اصفهان در دو هفته اخیر، ادامه داد: در حال حاضر در تأمین نهاده به شاخص مثبت رسیدیم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هرماه سهمیه مشخص نهاده به استان اصفهان اختصاص می‌یابد، توضیح داد: اداره حمل‌ونقل شرایط را می‌داند و نمی‌تواند بهانه‌ای داشته باشد که هماهنگی درزمینه جابجایی بار انجام‌نشده است.
او با بیان اینکه ۶۰ هزار تن نهاده برای دامداری‌های صنعتی استان اصفهان در هرماه تأمین می‌شود، گفت: ۲۰ هزار تن نهاده نیز برای دامداری‌های سنتی تأمین می‌شود، درمجموع ۱۱۰ هزار تن بار هرماه به استان اصفهان باید حمل شود و سیستم حمل جاده‌ای و ریلی باید به این مهم توجه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۶۰۰ هزار دام سنگین و سه میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰ هزار شتر داریم، گفت: همچنان ما در رتبه نخست تأمین شیر کشور هستیم و با استان بعدی فاصله زیادی داریم.

206

کد خبر: 28428

منبع: مهر

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0