5 تیر 1399 - 3:25 ب.ظ

کره شمالی همسایه جنوبی را تهدید کرد

یک مقام ارشد دولت کره شمالی در واکنش به سخنان وزیر دفاع کره جنوبی، از احتمال بازنگری در تعلیق اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نوشته وبگاه «ان کی نیوز» ژنرال «کیم یونگ چول» مذاکره کننده ارشد کره شمالی با آمریکا به سخنان تازه وزیر دفاع کره جنوبی در زمینه تعلیق اقدام نظامی واکنش نشان داد.

ژنرال کیم یونگ چول در این باره گفت: «زمانی که در تعلیق [اقدامات نظامی]بازنگری کنیم آنگاه دیگر شوخی در کار نخواهد بود.»

«کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی تصمیم گرفت «برنامه‌های اقدام نظامی» را علیه کره جنوبی متوقف کند. خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش داد در جلسه‌ای که به ریاست کیم برگزار شد او تصمیم گرفت این برنامه‌ها را لغو کند.

کره شمالی که به اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود روز سه شنبه گذشته دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

«کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی پیشتر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.

کد 300

کد خبر: 44459

منبع: ان کی نیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0