17 مهر 1400 - 4:45 ب.ظ

سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی:

کاهش ۱۰ درصدی در قیمت شیر پاستوریزه نایلونی، پنیر و ماست ساده

محمدرضا بنی طباء؛ سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی از کاهش ۱۰ درصدی در قیمت سه محصول لبنی اعم از شیر پاستوریزه نایلونی ۹۰۰ گرمی، پنیر ساده ۴۰۰ گرمی و ماست ۲ و نیم کیلویی ساده خبر داد و گفت: این ۱۰ درصد کاهش قیمت از شنبه اعمال می‌شود، اما تطابق انبار‌ها و تولید و عرضه در بازار ممکن است حدود ۴ تا ۵ روز زمان ببرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ بنی طباء افزود: علت انتخاب این سه قلم کالا این است که به عنوان اقلام ضروری در سبد خانوار دهک‌های محروم جا دارد.

 وی با بیان این که کاهش قیمت، کاهش به معنای کیفیت نیست، توضیح داد: کیفیت این محصولات کاملا استاندارد بوده و براساس شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت سازمان‌های مربوطه وارد بازار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح فقط از سود مشروع و قانونی تولیدکننده برای حمایت از دهک‌های محروم کاسته شده و کیفیت محصولات مانند سابق است.
سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی افزود: تداوم این طرح و عدم افزایش قیمت محصولات لبنی وابسته به متعهد ماندن معاونت امور دام وزارت کشاورزی به قیمت فعلی شیر خام است.
وی اضافه کرد: این راهکار کوتاه مدت از دهک‌های پایین جامعه است و راهکار بلندمدت این است که یارانه‌هایی که به شکل رانت در ابتدای زنجیره در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌ها هزینه می‌شود به دهک‌های محروم انتقال یابد.

206

کد خبر: 44483

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0