30 مرداد 1401 - 3:47 ب.ظ

کمیته امداد امام خمینی (ره) از کسب‌وکارهای ایرانی حمایت می‌کند:

کاهش هزینه تولید و ترویج فرهنگ اشتغال

کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارد تا به منظور حمایت از فرهنگ اشتغال و کاهش هزینه تولید، از کسب‌وکارهای کشور با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض حمایت کند.

به گزارش عصر اصفهان، کمیته امداد امام(ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.فعالیت کمیته امداد امام(ره) همواره در راستای توانمندسازی اقشار مستضعف و محروم در کشور بوده و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش یکی از اقداماتی است که این کمیته پیش گرفته است. از سوی دیگر، همگام با گام دوم انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) بنا دارد تا در شکوفایی اقتصاد کشور و تجلی فرهنگ تولید، نقشی فعال ایفا کند.

از همین رو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دو اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داده که هر کدام می‌تواند نقشی موثر در کاهش هزینه‌های تولید، تشویق فعالیت صنعتی و تولیدی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی مددجویان این کمیته و قشر محروم جامعه ایفا کند.

تسهیلات ارزان و بلندمدت

امروزه، آغاز فعالیت صنعتی و تولیدی در کشور، نیازمند پشتوانه مالی است و بدون سرمایه اولیه، شروع یک کسب‌وکار اگر نه غیر ممکن، بسیار سخت خواهد بود. از سوی دیگر، رکود اقتصادی و تورم، دو عاملی است که از یک سو به تولیدکنندگان فشار آورده و از سوی دیگر، با افزایش هزینه تولید، باعث کاهش توان مصرف‌کنندگان شده است. از همین رو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده، و این برنامه به نوعی طرح‌ریزی شده که همزمان مددجویان کمیته امداد را نیز بهره‌مند کند.

بر اساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) در ازای استخدام هر یک از کارجویان تحت پوشش کمیته امداد، به کارفرماتسهیلات 100 میلیون تومانی با بهره 4 درصد و اقساط 60 ماههو یا تسهیلات 190-250 میلیون تومانی با بهره 9 درصد و اقساط 60 ماهه اعطا خواهد کرد.

بر اساس این طرح، واحد‌های کسب و کار اختیار گزینش و انتخاب از بین معرفی شدگان را دارند و همانطور که بالاتر اشاره شد، در ازای استخدام هر کارجو، از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

پرداخت بلاعوض سهم کارفرما از حق بیمه

اما این طرح جنبه‌های دیگری نیز دارد و گزینه‌های دیگری را نیز برای کاهش هزینه تولید در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. کارفرمایان همه ساله مبلغ زیادی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرما هزینه می‌کنند وحذف این هزینه کمک شایانی به کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش رقابت پذیری با رقبا خواهد بود. بر اساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد که حق بیمه کارفرما را به صورت بلاعوض به مدت 24 ماه پرداخت کند. تسهیلات این طرح مختص مددجویان کمیته امداد نیست و هر مستخدمی که جزو 5 دهک پایین درآمدی باشد، شامل این طرح خواهد شد. ثبت نام در این طرح برای کسب‌وکارها رایگان است و هیچ اجباری نیز برای به کارگیری کارجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود ندارد.

بی‌شک، این دو اقدام، نه تنها گام‌هایی ارزنده در راستای حمایت توامان از مصرف‌کننده و تولیدکننده در کشور است، که به رفع مشکل بیکاری نیز کمک کرده و اقشار محروم جامعه را بهره‌مند خواهد کرد. بنابراین، مانند گذشته، نتیجه فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در رونق اقتصاد کشور تجلی خواهد یافت و برگ زرین دیگری به دفتر محرومیت‌زدایی در کشور، افزوده خواهد شد.

کد خبر: 119670

نویسنده: احمد طبقچی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0