22 دی 1400 - 11:54 ق.ظ

کارگاه آموزشی بازاریابی گردشگری کشاورزی  درسمیرم برگزار شد

دوره  آموزشی بازاریابی گردشگری کشاورزی با هدف آشنایی با مفاهیم و توسعه گردشگری درسالن اجتماعات اداره ورزش وجوانان سمیرم برگزارشد.

به گزارش عصر اصفهان، فاطمه طایی_سمیرم/با همت انجمن پیام آوران سبزسمیرم وهمکاری اداره ورزش وجوانان،دوره آموزشی بازاریابی صنعت گردشگری باتدریس سمیه بهرامیان به مدت دو روز پیرامون محورهای «مفهوم بازاریابی، استراتژی های رشد واستراتژی های بازاریابی، کلیات بازاریابی گردشگری،گردشگری کشاورزی ،اکوتوریسم  و شناخت روحیات ملل مختلف برگزارشد.
این روزها علاقه مردم به گردشگری و دیدن مکان های جدید بیشتر از گذشته شده است. این استقبال و توجه باعث شده صنعت گردشگری به صنعتی پررونق و رقابتی در دنیا تبدیل شود.
 اصل مهمی که در بازاریابی باید به آن توجه شود این است که اطلاعات کامل و جامعی در اختیار گردشگران قرار دهیم. بازاریابی در صنعت گردشگری یک سازوکار مدیریتی است که نیازهای گردشگران فعلی و آتی را پیش بینی و برای پاسخگویی به این نیازها برنامه ریزی می کند. بازاریابی توریست اصولا باعث رقابت بین شرکت های ارائه دهنده خدمات توریستی مانند شرکت های مسافرتی می شود.
مدیریت بازاریابی گردشگری تنها به مسائل مالی محدود نمی شود مشکلات اصلی در بازاریابی صنعتی توریست، تفاوت فرهنگی میان توریست ها و مردم محلی است. در مدیریت بازاریابی گردشگری باید شرایطی را ایجاد کرد که مردم محلی از ورود گردشگران متنفع شوند. با توجه به لزوم بازاریابی در صنعت در حال رشد گردشگری مخصوصا در مناطق کمتر شناخته شده و دارای پتانسیل، لازم می باشد که مباحث بازاریابی و انواع بازاریابی و نمونه های موفق مورد بررسی قرار گیرد و آموزش داده شود. لذا با توجه به اینکه سمیرم دارای پتانسیل لازم جهت توسعه ی گردشگری می باشد کمبود فضاهای آموزشی که به مبحث بازاریابی و چگونگی آن در این حوزه بپردازند ما را برآن داشت تا با برگزاری کارگاه های بازاریابی زمینه ی این کار را فراهم آوریم.
برگزاری این دوره های  آموزشی جهت آشنایی با مفاهیم گردشگری در شهرستانی که دارای گردشگری در مرحله ی نوپا می باشد می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت و توسعه داشته باشد. افرادی که وارد این حرفه شده اند باید بامفاهیم آن آشنایی داشته باشند که برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند آنها را در مسیر شغلی یشان موفق تر کند.
انجمن پیام آوران سبز سمیرم قصد دارد به صورت مداوم این کارگاه هارا به صورت مجازی و حضوری برگزار کند
کد خبر: 47234

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0