15 شهریور 1399 - 1:17 ب.ظ

چگونه ضربان قلبی سالم‌تر داشته باشیم؟

یکی از عواملی که می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را به طور دقیق پیش بینی کند، سرعت ضربان قلب هنگام استراحت است. این نشانه‌ای است که قلب شما برای گردش خون شما چقدر تلاش می‌کند. دکتر کیم فاکس، از بیمارستان رویال برومپتون در لندن می‌گوید: «در هنگام ورزش، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و سیستم قلبی عروقی را تحت فشار قرار می‌دهد.»

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از سرویس خواندنی‌های انتخاب، یک مطالعه دانمارکی که حدود ۱۶۰۰ شرکت کننده را به مدت ۱۶ سال دنبال کرد، نشان داد که افزایش ضربان قلب در حالت استراحت، مستقل از سطح فعالیت بدنی یا سایر عوامل خطر قلبی عروقی، یک عامل خطر برای مرگ است.

_بسیار مهم است که بلد باشید چگونه ضربان قلب خود را بگیرید. این موضوع از سوی افرادی که اطرافیانشان نیز بیماری قلبی دارند مهم است. طبق اطلاعات انجمن قلب آمریکا، افراد بالای ۱۰ سال باید در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان داشته باشند برای گرفتن نبض و یافتن ضربان قلب، انگشت را روی مچ دست خود به سمت انگشت شست قرار دهید. از دو انگشت اول خود استفاده کنید تا ضربات را در ۱۵ ثانیه بشمارید، سپس در چهار ضرب کنید (یا برای ۳۰ ثانیه بشمارید و آن را دو برابر کنید). همچنین می‌توانید برای یک دقیقه کامل حساب کنید.

_طبیعی است که در هنگام ورزش ضربان قلب افزایش را تجربه می‌کند در حالی که در حالت ایستا و کم تحرکی ضربان قلب پایینتر است. ورزش در حد متوسط می‌تواند ضربان قلب شما را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.

_در سنین بالا انجام تمرینات ورزشی می‌تواند از مشکلات قلبی عروقی و مشکلات ضربان قلب پیشگیری کند. هر نوع تمرینی که در آن ضربان قلب را افزایش دهید، اعم از آهسته دویدن، یا پیاده روی سریع، اگر به طور منظم انجام شود، آمادگی قلبی عروقی را تقویت می‌کند و با گذشت زمان ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش می‌دهد.

_کاهش وزن یکی از روش‌های فوق العاده موثر در کنترل ضربان قلب است. با کاهش وزن می‌توانید وضعیت ضربان قلب خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و از مشکلاتی مانند فشار خون نیز پیشگیری کنید.

کد 300

کد خبر: 39774

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0