12 تیر 1399 - 7:44 ب.ظ

چرا امام هشتم شیعیان به «رضا» ملقّب شده است؟

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: وجود مبارک امام هشتم(ع) که به لقب پر‌افتخار رضا ملقب است به این معناست که هر انسانی در هر شرایطی بخواهد به چیزی راضی بشود به وساطت فیض رضاست.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از انتخاب، حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: وجود مبارک امام هشتم(ع) که به لقب پر‌افتخار رضا ملقب است به این معناست که هر انسانی در هر شرایطی بخواهد به چیزی راضی بشود به وساطت فیض رضاست.

مرجع تقلید شیعیان به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در سخنانی بیان داشتند: وجود مبارک امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) معروف شده است. سخنی از رسول گرامی(ص) رسیده که همان سخن در نهج‌البلاغه نیز از امیرالمومنین(ع) به زبانی دیگر بیان شده است و آن این است که «لایقاس بهم احد»؛ یعنی هیچ کسی را نمی‌توان با اهل بیت (علیهم السلام) مقایسه کرد. این «احد» اختصاصی به انسانها ندارد، فرشته‌ها را هم در برمی‌گیرد؛ یعنی نه تنها در جوامع بشری هیچ کس را نمی‌شود با ائمه(علیهم السلام) سنجید بلکه هیچ فرشته‌‌‌ای را هم نمی‌شود با ائمه(علیهم السلام) سنجید برای اینکه اهل بیت خلیفه الله‌اند و انسان کاملند و خلیفه الله و انسان کامل معلم ملائکه است و هیچ شاگردی را هم با معلم نمی‌شود سنجید و چون هیچ کسی را نمی‌شود با اهل بیت عصمت و طهارت سنجید لذا اگر در بین ایشان وجود مبارک امام رضا(علیه السلام) به عنوان عالم اهل بیت ملقب شده است یعنی علوم اهل بیت به وسیله این حضرت ظهور می‌کند و منتشر می‌شود.

کد 300

کد خبر: 44905

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0