23 تیر 1401 - 11:28 ق.ظ

در واکنش به حذف معنا دار خبرنگاران با سابقه از رسانه ها مطرح شد؛

چابک سازی به قیمت حراج قلم های گران قیمت!

در این شهر فرهنگی و هنری با  تمدن و تاریخ و ... چه خبر است؟!

عصر اصفهان،نرگس رضایی/ما دغدغه مان مرجعیت رسانه بود تا اکنون، زمانی می گفتیم رسانه های معاند کمپانی های خبر، غول های رسانه ای دنیا با بودجه های کلان عرصه را برای فعالیت رسانه های داخلی تنگ تر  کرده اند ! اما در حال حاضر نبود ساز و کار مدون و مشخص رسانه داری در ایران پر رنگ تر از بهانه های خارج از مرز خودنمایی می کند  و امروز فشار روی رسانه های داخلی بیش از پیش آشکار شده است ! البته فعلا بحث آزادی بیان و رکن چهارم و بقیه موارد دموکراسی را در گوشه ای امانت می گذاریم تا به این بحث بپردازیم که چرا، رسانه جامعیت خود را در میان مدیران باخته است ؟!

این روزها کلید واژه ای به نام چابک سازی را یقینا بارها شنیده اید یکی از همان کلماتی که مدیران تا از آن خوششان آمد بدون فهمیدن معنای واقعیش مدام لغلغه زبانشان کرده اند!

قبل تر ها می پرسیدیدم چرا رسانه موازی با بودجه دولتی در مقابل رسانه های آزاد تاسیس می کنید پاسخی ندادید و ما می دانستیم برای مهار آزادی بیان و عدم انتقاد از دستگاه های غول آسای خودتان و تعریف و تمجید و بی اثر کردن هر آنچه ما می پنداشتیم در ردای پاسخگویی!از روی دست رسانه های آزاد برداشتید و همت به تاسیس رسانه کردید ! نوش جانتان!  اما  در حال حاضر همان هایی که سال ها در مواجهه با شما با سعه صدر قلمشان را در اختیارتان گذاشتن تا بتوانند از کیان بیان و پاسخگویی از شما در مقابل شما دفاع کنند امروز قلم هایشان با همان کلمه چابک سازی ذبح می شود شما که حتی به خودتان رحم ندارید و به بهانه اینکه سازمان متبوعتان فربه شده و برای رژیم درمانی پا روی همان رسانه ای گذاشتید که برایش رسانه های زیادی را از میدان رقابت حذف کرده اید !

اکنون چه شده چرا جسارت از کف داده اید چرا امروز بی اعتمادی را نیز به عدم استقلال و آزادی بیان گره زده اید چرا بر سر راه قلم های حرفه ای مانع می تراشید !این تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های هوشمندانه را دق الباب کردید و چراغ راهی برای رسانه های کمی ضعیفتر تا چه بگویید؟!

مطبوعات چی، آرامش می خواهد! امنیتی  برای نوشتن! برای مطالبه !

زمان آن نرسیده است کمی دست از سر اصحاب تراز اول و صاحب قلم رسانه بردارید تا در فضایی امن نیاز جامعه پرسشگر را لبیک بگویند؟!

و سوال از مدعیان و حامیان رسانه ها، آیا حریم مرجعیتی که به تاراج می رود نیاز به نهادهایی قدرتمند برای دفاع ندارند؟!

شهرداری اصفهان با همین کلید واژه چابک سازی و به این بهانه که اصلاحاتی برای کوچک سازی برای سازمان عریض و طویل اش پیش بینی کرده چند وقتی است اقدام به حذف نیروهای قدرتمند و صاحب قلم می کند تنها پرسشی که دارم  این است که چرا با این همه بریز و بپاش دقیقا از جایی شروع کرده اید که  نمادی از گوش و چشم شهر بود! انعکاس فعالیت های شهرداری!

 

 

 

 

کد خبر: 111984

نویسنده: نرگس رضایی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0