19 شهریور 1401 - 6:00 ب.ظ

پیشنهاد بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت قشر محروم شهرستان آبادان

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای پیشگیری از تلفات جانی و زیان مالی در هنگام وقوع حوادث و بلایای‌طبیعی و کمک به قشر محروم و حاشیه نشین شهرآبادان، پیشنهاد اعطای تسهیلات بانکی برای نوسازی و ساخت مسکن در بافت فرسوده را به دولت ارایه کرد.

براساس ماده (۴) قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۱۳۸۹، مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری ها) می توانند قسمتی از اختیارات خود را به شرکت‌ها یا سازمان‌های وابسته به خود و اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی صاحب صلاحیت فنی، مالی و اجرایی واگذار کنند.

البته صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی را وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان عمران و بهسازی شهری ایران) تعیین می‌کند.

با توجه به بررسی مقدماتی انجام شده در حاشیه شهر آبادان (شامل ۹ محله حاشیه‌نشین) تعداد ۱۲ هزار خانوار شناسایی شده‌اند و مطابق برآورد اولیه، تعداد پنج هزار واحد مسکونی نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

بر این اساس و به منظور بازسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و نیز نوسازی پنج هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار در سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر آبادان شامل محلات سلیج غربی و شرقی، ذوالفقاری، شطیط، سده، جمشیدآباد، بهار، طیب و کوی قدس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعطای تسهیلات بانکی موضوع قانون جهش تولید مسکن با نرخ سود پنج درصد و نیز پرداخت ودیعه قرض الحسنه اسکان موقت برای واحدهای مسکونی مذکور را خواستار شده است.

این طرح پیشنهادی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در حال بررسی کارشناسی و تصمیم‌گیری است.

کد خبر: 120508

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0