26 دی 1400 - 11:31 ب.ظ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان:

پیشرفت  90 درصدی طرح ۸۴ هکتاری توسعه شهرک صنعتی اردستان

محمد جواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ایجاد و توسعه شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی جدید در اردستان در دستور کار قرار دارد و در این ارتباط طرح ۸۴ هکتاری توسعه شهرک صنعتی اردستان با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است که با تأیید کمیسیون و شورای زیربنایی اجرایی خواهد شد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ بگی در حاشیه دیدار با فرماندار و نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد ناحیه صنعتی دهستان برزاوند نیز به مرحله نهایی رسیده و مصوبه‌های قانونی آن در حال انجام است و عملیات اجرایی آن به مساحت ۱۶ هکتار به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ اردستان هم با مساحت ۹۵ هکتار در محور اردستان به اصفهان و در کنار کارخانه سیمان اردستان ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان  بیان داشت : طرح توسعه ناحیه صنعتی زواره به مساحت ۵۰ هکتار و توسعه ناحیه صنعتی مهاباد به مساحت ۹۶ هکتار در دست اقدام است که در مجموع این توسعه‌ها ۳۳۰ هکتار به مساحت ۲۲۰ هکتاری شهرک‌های صنعتی اردستان اضافه خواهد کرد و ۱۵۰ درصد افزایش دارد.

بگی اضافه کرد: شهرک صنعتی اردستان ۲ مجموعه کانی غیرفلزی دارد و عمومی است و توسعه ناحیه صنعتی زواره با هدف ایجاد واحدهای غذایی و مهاباد به صورت صنایع عمومی در نظر گرفته شده که با ایجاد این ظرفیت‌ها میزان اشتغال شهرستان هم به همین میزان یعنی تا یک و نیم برابر اشتغال موجود افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی اردستان با پیشرفت ۹۰ درصد در دستور کار قرار دارد و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اضافه کرد: یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی هم به اردستان اختصاص داده شده و همزمان با بهره‌برداری از ساختمان آتش‌نشانی تحویل خواهد شد، همچنین خیابان حدفاصل مرحله نخست و ۲ شهرک صنعتی اردستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آسفالت شده، خط‌کشی و ایمن‌سازی آن هم تا دهه فجر انجام می‌شود.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال پساب داخل شهرک صنعتی اردستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح تا ۱۵ روز آینده آغاز می‌شود و پساب شهرک را جمع آوری و برای تصفیه مجدد و باز چرخانی آماده می‌کند، همچنین طرح جمع‌آوری پساب ناحیه صنعتی زواره و انتقال پساب آن از تیر ماه سال آینده اجرایی خواهد شد.

بگی، از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جدول‌گذاری و محوطه سازی در ۲ شهرک اردستان و ناحیه صنعتی زواره خبر داد و افزود: ساختمان اداری شهرک صنعتی شهرستان با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی، اعتبار مالی سال جاری شرکت شهرک‌های استان اصفهان را افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ در مقایسه با بودجه سال گذشته که ۵۰۰ میلیارد تومان بود ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته است و برای سال آینده هم پیگیری شده تا یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان اقدام عملیاتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: این استان امسال برابر با کل استان‌های کشور توسعه مرحله عملیاتی و طرح عمرانی داشته است.

بگی افزود: در استان اصفهان ۸۸ شهرک صنعتی وجود دارد که ۷۰ شهرک در حال واگذاری است و هشت مورد آن خصوصی و بقیه هم در دست ساخت است که با ۱۲ هزار هکتار زمین و ۱۴۰ هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

۶۶ واحد صنعتی هم‌اکنون در اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

203

کد خبر: 47282

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0