14 دی 1399 - 12:27 ق.ظ

پنج شهرستان خراسان شمالی در خاموشی فرورفت

قطع گاز نیروگاهها موجب خاموشی ناگهانی برق مناطقی از بجنورد، مرکز خراسان شمالی و چهار شهرستان دیگر این استان و غافلگیری مردم شد.ین قطعی برق که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، بخش های زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج را در تاریکی فرود برد که این خاموشی از حدود ساعت ۱۸ شامگاه شنبه آغاز شد و حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا این قطعی برق که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، بخش های زیادی از مناطق شهری و روستایی شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج را در تاریکی فرود برد که این خاموشی از حدود ساعت ۱۸ شامگاه شنبه آغاز شد و حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به برودت هوا در کشور، افزایش مصرف گاز خانگی سبب افت فشار گاز و قطع گاز در بیشتر نیروگاه های تولید برق شده است که اکنون عمده نیروگاه ها از سوخت جایگزین برای تولید برق استفاده می کنند.

علیرضا صبوری افزود: مشکل سوخت نیروگاه ها سبب شده نیروگاه ها کمتر از ظرفیت همیشگی تولید داشته باشند و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در خراسان شمالی نیز، به عنوان تامین کننده برق استان، اکنون با ظرفیتی کمتر از یک ششم ظرفیت رسمی تولیدی خود فعالیت می کند.

کد 300

کد خبر: 35403

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0