4 مرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

سمیرا پورآقایی

پروژه مشترک صهیونیست‌ها و آژانس امنیت ملی آمریکا

آژانس امنیت ملی آمریکا در یک دهه گذشته کمک‌های ارائه شده در زمینه فعالیت‌های جاسوسی به اسرائیل را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. در بسیاری از حالت‌ها آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری همتایانشان در انگلیس و کانادا با یکدیگر وارد پروژه‌های مشترک می‌شوند.

آمریکا با ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی و تبادل اطلاعات جاسوسی با رژیم صهیونیستی، بیشترین کمک را به این رژیم برای ادامه جنایت‌های بین‌المللی‌اش می‌کند. شکی نیست که صهیونیست‌ها قوی‌ترین لابی‌های آمریکایی هستند و با ساماندهی و گستردگی قابل‌­توجه خود بیشترین تاثیرگذاری را بر تصمیم­‌سازان دولت و وزارت دفاع و سرویس‌های امنیتی و همچنین مراکز مطالعاتی این کشور دارند.

لابی­‌های صهیونیستی نقش قابل­‌توجهی در دانشگاه‌ها و سندیکاهای شغلی و رسانه‌های خبری آمریکایی ایفا می‌کنند. این لابی‌ها مجموعه‌ای از فعالان هستند که منافع ویژه­‌ای دارند و فشارهای خود را بر کارمندان رسمی دولت به ویژه قانونگذاران اعمال می‌کنند تا بتوانند بر رفتار آنها تأثیر داشته باشند. این موضوع در شرایطی رقم خورده است که روند تصمیم­‌سازی در سیاست خارجی آمریکا بیشترین انسجام را با منافع رژیم صهیونیستی دارد. به همین علت است که تطابق کامل در سیاست خارجی دو طرف مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که یهودیان کنترل کاملی در آمریکا دارند.

پروژه‌های مشترک آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی
روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات جاسوسی خام را به صورت مستمر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.آژانس امنیت ملی آمریکا در یک دهه گذشته کمک‌های ارائه شده در زمینه فعالیت‌های جاسوسی به اسرائیل را به صورت قابل­‌ ملاحظه‌ای افزایش داده است. یگان سیگنال‌­های اطلاعاتی آمریکا و یگان ۸۲۰۰ جاسوسی رژیم صهیونیستی، این کمک‌ها را دریافت می‌کنند.
در بسیاری از حالت‌ها آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و کانادا با یکدیگر وارد پروژه‌های مشترک می‌شوند. روزنامه گاردین انگلیس نیز اعلام کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات جاسوسی خام را به صورت مستمر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

این روزنامه، یادداشت تفاهم بسیار محرمانه امضا شده بین آژانس اطلاعاتی انگلیس و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که نشان‌دهنده مناسبات فنی و تحلیلی گسترده دو طرف بود. بر اساس این گزارش، همکاری یادشده در سطح گسترده ادامه پیدا کرده و شامل اهداف جغرافیایی همچون کشورهای شمال آفریقا، غرب آسیا، خلیج‌­فارس، کشورهای جنوب آسیا و کشورهای جدا شده از شوروی سابق نیز می‌شود. همچنین خط ارتباطی ویژه‌ای بین آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان ۸۲۰۰ برای تبادل اطلاعات خام و تحلیل‌های روزانه و نامه‌نگاری‌های فنی وجود دارد.

اطلاعاتی که انگلیس و کانادا در اختیار اسرائیلی‌ها قرار می‌دهند
نخستین توافقنامه رسمی محرمانه برای تبادل اطلاعات جاسوسی در سال ۱۹۶۷ بین «لیندون جانسون» رئیس­‌جمهوری وقت آمریکا و «لوی اشکول» نخست‌وزیر وقت رژیم‌ صهیونیستی به امضا رسید. البته مناسبات غیر رسمی در تعاملات این دو شبکه جاسوسی پیش از این و در دهه پنجاه نیز مرسوم بود.
علاوه بر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و دولت کانادا نیز منابع و اطلاعات خام خود را در اختیار اسرائیلی‌ها قرار می‌دهند. اسناد مربوط به اوایل سال ۲۰۰۹ و سال­‌های حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نشان‌دهنده بخشی از این همکاری‌ها بود.
یکی از پروژه‌های بسیار محرمانه‌ای که موسسه ارتباطات دولتی انگلیس در سال ۲۰۰۹ انجام داد، پروژه «توافق تبادل اطلاعاتی سه‌جانبه» بود که میان آژانس اطلاعاتی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به امضا رسید و بر اساس آن امکان پوشش شبکه‌های ماهواره‌ای این کشورها را برای یکدیگر مهیا کرد.
یکی از موضوع‌های اطلاعاتی مشخص شده در این توافق سه‌جانبه، فلسطینی‌ها بودند. سند دیگری از آژانس اطلاعاتی دولت انگلیس نشان‌دهنده نشست چهار جانبه‌ای است که علاوه بر این کشورها، موسسه امنیت ارتباطات کانادا نیز در آن حضور داشته است. آژانس اطلاعاتی انگلیس اذعان می‌کند که در اوایل سال ۲۰۰۹ بنا به درخواست یگان ۸۲۰۰  از نامه‌های الکترونیک و شماره تلفن‌های مختلف در این کشور جاسوسی کرده است.

تردد آزادانه ماموران «موساد» در اروپا
مدت­‌هاست کشورهای غربی به اسرائیل اجازه داده‌­اند تا هر آنچه می‌خواهد انجام دهد و هر خط قرمزی را نادیده بگیرد. اسرائیل دهه‌­هاست با حمایت‌های اروپا و آمریکا، خود را همانند بازیگری متمدن در «جنگلِ روابط بین‌­الملل» معرفی کرده است.ماموران «موساد» در بسیاری از کشورهای اروپایی، آزادانه تردد می‌کنند و به وضوح، حاکمیت ملی کشورهای اروپایی را برای خاموش کردن صدای مخالفان اسرائیل و تهدید و ارعاب آن­ها، نقض می‌کنند. امری که در نوع خود می‌تواند یک رسواییِ قابل­‌توجه بین‌­المللی باشد.

«آسا وینستینلی» نویسنده و تحلیلگر پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی، با استناد به یک پرونده واقعی، به نفوذِ هشداردهنده و منفی نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در کشورهای اروپایی پرداخته و به طور خاص، این مساله را همانند یک رسوایی بین‌­المللی توصیف کرده است.
وی در این رابطه می‌نویسد: «مدت­هاست کشورهای غربی به اسرائیل اجازه داده­ اند تا هر آنچه می‌خواهد انجام دهد و هر خط قرمزی را نیز نادیده بگیرد. اسرائیل دهه‌هاست با حمایت‌های اروپا و آمریکا، خود را همچون بازیگری متمدن در «جنگلِ روابط بین‌­الملل» معرفی کرده است.

مروری بر جاسوسی صهیونیست‌ها از سیاستمداران دنیا
بسیاری از روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و وکلا در سراسر جهان، هدف بدافزار «پگاسوس» شده‌اند که یک شرکت صهیونیستی  به کشورهای غربی فروخته است. بنا به اخباری که به رسانه‌ها درز کرده، شماره تلفن ۵۰ هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است.

مشخص نیست این فهرست از کجا آمده و تلفن‌های چه کسانی هک شده است. شرکت صهیونیستی «اِن­اِس­او» هرگونه عمل خطا در این زمینه را تکذیب کرده است. گفته‌شده ۱۸۰ روزنامه‌نگار اسمشان در این فهرست بوده است. از جمله روزنامه‌نگارانی که در خبرگزاری فرانسه، سی­ان­ان، نیویورک‌تایمز و الجزیره کار می‌کردند.

شرکت اسرائیلی « اِن­اِس­او » که سازندۀ بدافزار است، با موافقت وزارت دفاع صهیونیست‌­ها، «پگاسوس» را به برخی حکومت‌ها و دستگاه‌های امنیتی فروخته. مراکش، مکزیک، هند، اندونزی، عربستان، امارات، قزاقستان، آذربایجان، کشورهای آفریقایی توگو و رواندا و حتی مجارستان که عضو اتحادیۀ اروپاست، مشتری این شرکت بوده‌اند.

این شرکت در امور نظارت امنیتی فعال است و مدعی شده که هدف از تهیه این بدافزار مبارزه با مجرم‌ها و تروریست‌هاست و فقط به نهادهای امنیتی، پلیس و ارتش‌های کشورهایی فروخته شده که سابقه خوبی در رعایت حقوق بشر دارند! این در حالیست که چنین ادعایی با توجه به سوابق مخدوش صهیونیست‌ها و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر پوچ است.

روزنامه‌های واشنگتن پست، گاردین، لوموند و چندین رسانه دیگر، گزارش مربوط به پگاسوس را منتشر کردند. پگاسوس حتی تلفن‌های اندروید و هم آیفون‌های شرکت اپل را آلوده کرده است. این بدافزار به دولت‌ها اجازه می‌دهد ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفن دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال کند.

پی‌نوشت:

https://www.washingtonpost.com/investigations/interactive/۲۰۲۱/nso-spyware-pegasus-cellphones
https://electronicintifada.net/blogs/david-cronin/no-eyebrows-raised-over-eu-funding-israels-spies
https://www.state.gov/u-s-security-cooperation-with-israel
https://www.usnews.com/news/world/articles/۲۰۲۱-۰۷-۱۸/israeli-firms-spyware-used-to-target-journalists-cell-phones-reports

کد خبر: 118644

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0