10 شهریور 1400 - 5:00 ب.ظ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پروژه‌های عمرانی معوقه و مسکوت مانده سنوات قبل به بهره برداری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تشریح اهم اقدامات در حوزه‌های کاری مختلف در زمینه سیاست گذای های بعمل آمده جهت اجرای پروژه های عمرانی حوزه مهندسی، ساخت و دستاوردهای این بخش، اذعان داشت: این اداره‌کل با اتکا به خداوند، وحدت و همدلی کارکنان صدیق و عشق به خدمت‌رسانی، پروژه‌های عمرانی معوقه و مسکوت مانده سنوات قبل را به مرحله اجرا درآورد و به چشم انتظاری مردم عزیز پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهات، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تلاش برای رشد و توسعه استان، اجرای پروژه‌های راه سازی، برنامه‌ريزی و پیگیری برای اعتبار مناسب جهت اجرای طرح‌ها و اختصاص زمان قابل توجه برای رفع مشكلات (مسکن، اراضی ملی، طرح‌های تفصیلی و شهرسازی) و اجرای فعالیت‌های موثر جهت پیاده‌سازی خدمات غیرحضوری از جمله اقدامات این اداره‌کل در بازه زمانی آذرماه 1398 تا کنون بوده است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از آذرماه 1398 همزمان با حضور اینجانب در حوزه راه و شهرسازی، به لطف خدا و با همت متخصصان حوزه‌های مختلف توانستیم گام‌های پیشرفت در پروژه‌های راه سازی، مسکن سازی، شهرسازی، حقوقی و اداری را استوارتر برداریم.

وی افزود: اگر چه سال‌های اخیر برای ایران با تحریم، تقلیل منابع مالی و مقابله با ویروس کرونا همراه بود اما هیچ یک از این موارد نتوانست بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این اداره‌کل را متوقف کند چرا که همواره ثابت شده است با تفکر و حرکت انقلابی میتوان در سخت‌ترین شرایط هم موفق بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح اهم اقدامات در حوزه‌های کاری مختلف در خصوص سیاست گذای های بعمل آمده جهت اجرای پروژه های عمرانی حوزه مهندسی و ساخت و دستاوردهای این بخش اذعان داشت: این اداره‌کل با اتکا به خداوند، وحدت و همدلی کارکنان صدیق و عشق به خدمت‌رسانی، پروژه‌های عمرانی معوقه و مسکوت مانده سنوات قبل را به مرحله اجرا درآورد و به چشم انتظاری مردم عزیز پایان داد.

وی با بیان اینکه تسریع در تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار و مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مردم از جمله مهم ترین اقدامات به عمل آمده بوده است عنوان کرد: پیگیری لازم برای اعتبارات پروژه‌ها بعمل آمد و منجر به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی سال 1399 از محل اعتبارات ملی به میزان 122 درصد و استانی به میزان 18 درصد شد.

قاری‌قرآن افزود: دیگر اقدامات این حوزه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به میزان 270 کیلومتر و اولویت بندی برای شروع پروژه‌های جدید به طول (120 کیلومتر) شامل: احداث 22 پروژه راهسازی، احداث 10 (دستگاه تقاطع غیرهمسطح و پل) و یک دستگاه تونل بوده است.

وی در خصوص وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی و خلاصه ای از اقدامات حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: اقدامات لازم جهت تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین بعمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این اداره کل با راه‌اندازی واحد GIS در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان درخصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل منابع ملی و استانی مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهرهای استان را فراهم کرد. و هم اکنون نیز 25 طرح تفصیلی شهرهای استان تکمیل، تصویب و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از میان موارد مطرح شده در کمیسیون ماده 5 استان اصفهان، 783 مورد آن پس از بررسی برای (23 شهرستان و 108 شهر) به تصویب رسیده است گفت: در جلسات کارگروه زیربنایی پس از بررسی پرونده‌ها و موارد مطرح شده تعداد یکهزار و 336 مورد به تصویب رسید و شورای برنامه ریزی استان نیز 789 مصوبه داشته است.

قاری‌قرآن در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن و ساختمان این اداره کل بیان داشت: از ماه های پایانی سال 1398 برنامه ریزی لازم جهت تعیین تکلیف واحدهای بلاتکلیف طرح مسکن مهر استان انجام پذیرفت و واحدهای نیمه کاره نیز اتمام یافت و توانستیم اختتامیه این طرح را در سطح استان اصفهان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اجرای کامل وظیفه دولت در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان گفت: طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا وسهم استان اصفهان حدود 18درصد آن، شامل ساخت 70 هزار و 780 واحد تعیین شد. که از این میزان 41 هزار و 500 واحد در سه شهر جديد بهارستان، فولادشهر و مجلسي ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت این اداره کل در راستای اجرای مفاد قوانین ومقررات بازآفرینی شهری پایدار در 4 حوزه (راهبردی، طرح و برنامه، اجرایی و توانمندسازی) اقدامات و ابتکارات مفید وموثری را انجام داده است همچنین درجهت کنترل وپیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در محدوده ها ومحلات هدف بازآفرینی شهری، برنامه‌ها وپروژه‌های کوتاه مدت و میان مدتی را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه همت‌آباد یکی از مهمترین پروژه‌های بازآفرینی در شهر اصفهان است عنوان کرد: این پروژه الگوی ملی خوبی از توافق بازآفرینی شهری است. که با خصوصیات ویژه به عنوان پروژه پایلوت کشوری در دست اجرا بوده و اولین بلوک آن مورد افتتاح قرار گرفته است.

قاری‌قرآن اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی در بازه زمانی آذرماه 1398 تا کنون را بصورت اختصار تشریح کرد: از جمله این فعالیت شامل حفظ و حراست از اراضی ملی، تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم به میزان 575 هکتار، اخذ اسناد مالکیت زمین‌های دولتی بالغ بر 1500 هکتار، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اخذ اسناد تک برگی به تعداد چهار هزار و 69 سند، واگذاری اراضی دولتی در راستای طرح های توسعه استان و نیاز دستگاهها بالغ بر 850 هکتار، تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی-له و علیه دولت (جاری و مختومه) به تعداد یکهزار و 513 رای و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی بالغ بر 104 هکتار بوده است.

وی افزود: با تلاش و همت کارکنان حوزه ستادی شاهد اجرای طرح دولت الکترونیکی، راه‌اندازی سامانه داشبورد مدیریتی، ایجاد روابط عمومی بر مبنای سایبر و افزایش بودجه و تخصیص اعتبارات عمرانی به میزان 300 درصد بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان گفت: این اداره کل با توکل بر خداوند این امر مسلم را به اثبات رساند که با یک حرکت مجدانه، اولویت بخشی امور و تمرکز بر آن، پیشرفت و تعالی به ثمر خواهد نشست.

کد خبر: 33310

منبع: روابط عمومی اداره کل راه شهرسازی استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0