19 بهمن 1400 - 1:18 ب.ظ

بهادری جهرمی خبر داد؛

 پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال

سخنگوی دولت گفت: تا پایان اسفند ماه مبلغ سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد خواهد گرفت.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت:  تا پایان اسفند  سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

پیش از این قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفته بود فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام کرده و گفته بود افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ ۱ اسفند امسال سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه را شاهد بودیم

به گفته بهادری جهرمی «پروژه آبرسانی ۱۰هزار نفری روستایی دیروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. برخی از پروژه های وزارت نیرو هم توسط رئیس جمهور افتتاح و حدود ۲۱۱ روستا برق رسانی شد.در حوزه شهری بصورت صد درصد تامین برق داریم و در حوزه روستایی به ۹۷ درصد تامین برق رسیده‌ایم.

سخنگوی دولت گفت: در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه‌های صنعتی و پتروشیمی را با حضور رئیس جمهور شاهد بودیم که ارزش آن بیش از ۱۷ میلیارد دلار یعنی ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی روز یکشنبه (۱۷ بهمن) آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را کلید زد که در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

  رئیس جمهور برای شرکت در مجمع سران اپک گاز دعوت  شده است

سخنگوی دولت درباره سفرهای خارجی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت در توسعه روابط در سطح جهانی با اولویت کشورهای همسایه و منطقه روشن است. در این راستا دولت از هیچ تلاشی برای نقش آفرینی هم در اجلاس‌های جهانی هم در اجلاس‌های منطقه‌ای و نشست‌های منطقه‌ای فروگذار نخواهد کرد.

به گفته بهادری جهرمی رئیس جمهور برای شرکت در مجمع سران اپک گاز دعوت شده که در استمرار و ادامه سیاست دولت در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و به ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری است. احتمال شرکت رئیس جمهور در این مجمع وجود دارد.

پیش از این در تاریخ ۹ بهمن وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس‌جمهور ایران دعوت رسمی امیر قطر را از حجت الاسلام رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های صادر کننده گاز تقدیم کرده بود.

۱۰ کیلومتر از جزیره قشم آزادسازی می شود

وی درباره دستور رئیس جمهور  مبنی بر آزاد سازی سواحل گفت:دستور اخیر رئیس‌جمهور در زمینه اولویت بخشی به آزاد سازی سواحل بوده است .این دستور محدود به سواحل شمالی نبوده و همزمان پیگیری‌هایی برای آزادسازی سواحل جنوبی هم صورت می‌گیرد.در این راستا ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی می شود.

به گفته سخنگوی دولت « با مشاهده جدیت دولت در زمینه آزاد سازی سواحل همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت.  صدا و سیما و نیروهای مسلح به این اقدام پیوستند‌ و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وزیر کشور متولی این امر شده است.»

«در پی مهلت ۲۰ روز رئیس‌جمهور برای آزادسازی سواحل کشور، همه دستگاه‌ها به آزادی سواحل شمالی و جنوبی کشور موظف شدند.همچنین رییس کل دادگستری مازندران گفت: بعد از گذشت چهارده سال حدود ۴۰۸ کیلومتر معادل ۸۷ درصد از سواحل خزر آزاد سازی شد و ۱۳ درصد آن آزاد نشده است.»

برنج ایرانی از ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان در بازار موجود است

بهادری جهرمی درباره تامین میوه شب عید گفت:  برای تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی تدابیر لازم در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد. سازمان تعاون روستایی با همراهی سازمان میادین و اتحادیه میوه و تره بار متولی این امر شدند. ذخایر موجود است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد ؛ خرمای ماه رمضان هم همینطور. توزیع هوشمند هم داریم و در شب عید این روند تداوم خواهد داشت.

۱۷ بهمن وزیر جهاد کشاورزی گفته بود «تلاش می‌کنیم برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز بیش از ۵۰ درصد میوه از طریق سامانه‌های هوشمند در سراسر کشور توزیع شود و با برنامه‌ریزی بتوانیم این بازار را مدیریت کنیم.»

سخنگوی دولت گفت: درباره برخی اقلام همانند برنج و سیب زمینی هم با خشکسالی رو به رو بوده‌ایم‌. ۲۰ درصد به نسبت نیاز کمتر تولید صورت گرفته و عده ای از خشکسالی سوداگری می کنند.البته دولت نسبت به این موضوع حساسیت و واکنش سریع نشان می دهد‌.

وی می‌گوید که « در حال حاضر برنج ایرانی از ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و حدود ۴۰ هزار تومان و همچنین برنج خارجی در سامانه هوشمند موجود است. بقیه هم با واردات از سوی جهادکشاورزی کنترل می شود. مصرف کنندگان نیز در مقابله با سوداگران همراهی لازم را داشته باشند.»

مشاور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی دیروز گفت از ۱۷ بهمن توزیع هوشمند برنج ایرانی شیرودی با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز شده است و این شیوه فروش تا رسیدن قیمت برنج ایرانی به نرخ سابق ادامه خواهد داشت.

به گفته عربشاهی این اقدام با هدف کنترل و تنظیم بازار بوده و رنج صددر صد ایرانی شیرودی در «سامانه بازرگام» با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان توزیع می‌شود.

توافق موقت در دستور کار دولت نیست

وی درباره خبرهای لغو تحریم‌های آمریکا گفت: هیچ تغییری در سیاست ایران اتفاق نیفتاده و اتفاق نخواهد افتاد. توافق موقت اساسا در دستور کار نیست. دولت ایران در این مسئله مصمم است که به نتیجه برسد، باید طرف مقابل هم همین جدیت را از خود نشان دهد.

به گفته بهادری جهرمی « اینکه دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزده اظهر من الشمس است. در اوج مذاکرات با ثبات نرخ ارز رو به رو هستیم. خنثی سازی تحریم‌ها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده ، اما اینکه انتظار داشته باشیم  تورم ۶۰ درصدی که در هنگام تحویل دولت رو به رو بودیم در کوتاه مدت به صفر برسد نشدنی است. ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می کنیم و برنامه ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می شود.»

در آخرین موضع گیری درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها رئیس جمهور اعلام کرد اقتصاد را معطلِ برجام نمی‌کنیم. حجت الاسلام رئیسی همچنین گفت کسی که نقض برجام کرد، آمریکایی‌ها بودند و آن‌هایی هم که به تعهدات عمل نکردند اروپایی‌ها بودند.

صبح امروز هم هیئت مذاکره کننده ایران به وین اعزام شد تا به قول میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات آخرین دور این گفتگوها را پیگیری کنند.

منتظر تصمیم مجلس درباره یارانه‌ها هستیم

سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه گفت: حذف یارانه دهک های پر درآمد متاثر از نظام توزیع یارانه است. دهک بندی خانوارها به صورت مستمر باید بروز رسانی شود. توزیع یارانه غیرنقدی هم جز معایب این نظام توزیع یارانه است. معمولا در این شرایط پرمصرف ها یارانه بیشتری مصرف می کنند. منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

« براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه‌بگیر، یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد را حذف کند.

سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه می ‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا به آن رسیدگی شود.»

آمار تزریق دوز سوم واکسن قابل قبول نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر دولت برای کنترل کرونا و کسب و کارها گفت: تدابیر اتخاذ شده در ستاد کرونا به صورت هفتگی گزارش می شود.از ابتدای شناسایی اومیکرون در آفریقا اقدامات لازم در کشورمان برای محدودسازی سفرهای خارجی صورت گرفت.علی رغم همراهی در تزریق دوز اول و دوم، آمار تزریق دوز سوم قابل قبول نیست. مردم و دولت باید پا به پای هم در این زمینه همراه باشند.

سخنگوی دولت می‌گوید « ممنوعیت های لازم اتخاذ شده است.برای تصمیم گیری در ستاد کرونا از تجربیات دو سال گذشته چه در زمینه سلامت، چه اقتصادی و چه آموزش استفاده شد. به مسئولان استانی اختیار داده شده که هر استانی با توجه به شرایط خودشان تصمیم گیری کنند.»

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در این باره گفته بود : ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﯿﺰ ﺷﺸﻢ ﺍﭘﯿﺪﻣﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ «ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﻮﯾﻪ ﺍﻣﯿﮑﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﭘﺎﻧﺪﻣﯽ ﮐﻮﻭﯾﺪ ۱۹ » به مراکز درمانی تابعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

لایحه رتبه بندی معلمان بدون اقدامات کارشناسی تقدیم به دولت شد

سخنگوی دولت درباره لایحه بندی معلمان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی‌های لازم را برای این مسئله داشته است. این لایحه بدون انجام کار کارشناسی لازم و در روزهای پایانی دولت قبل تقدیم به مجلس شده بود. باید منتظر بود و دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل ارائه می‌کند.

دیروز وزیر آموزش پروش گفته بود «به دنبال تأمین اعتبار رتبه بندی هستیم و برای سال آینده منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است البته در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبار ۶ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را نیز فراهم کنیم.»

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
کد خبر: 47842

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0