25 بهمن 1399 - 12:16 ق.ظ

پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: ثبت‌نام مقطع عمومی،عالی و مقطع تخصصی از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل، در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران بیش از اینکه نهاد آموزشی و تربیتی باشد جایگاهی برای محقق کردن آمال همه انبیا و اولیا در طول تاریخ است؛ متدین کردن جامعه، تعالی برنامه دینی و رایج کردن سبک زندگی اسلامی و دینی می‌تواند یکی از کارکردهای ویژه حوزه‌های علمیه خواهران باشد و این مهم با بهره‌گیری از مدارس حوزه علمیه به‌عنوان جایگاه تحقق این هدف محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با این پذیرش سراسری به دنبال به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه است تا درنهایت مرجع دینی در امور بانوان به جامعه تحویل دهد، افزود: ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور در سطح ۳، ۲ و ۴ آمادگی ارائه خدمت دارند تا بتوانیم دین را از زبان این تحصیل گران حوزه علمیه در جامعه جاری کنیم.

حجت الاسلام فاضل اظهار کرد: از جمع مشتاقان و خیل عظیم عهده‌داران این عرصه مهم با آزمون و مصاحبه‌های مکمل، این استعدادها را شناسایی کرده تا دریک فرآیند طبیعی در مقاطع مختلف به مرجعیت علمی در امور بانوان برسانیم.

زهره تمیزکار، مسئول اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: از رسالت حوزه‌های علمیه تربیت بانوان متخصص و کارآمد در عرصه‌های مختلف است؛ هم‌چنین حوزه علمیه خواهران می‌تواند در راستای اجتهاد در عرصه علوم اسلامی، انسانی، راهنمایی و مشاوره در حوزه خانواده و بانوان و مدیریت مراکز علمی کاربردی و آموزشی قدم بردارد.

وی بابیان اینکه ثبت‌نام مقطع عمومی سطح  دو، سطح سه و سطح چهار از ۲۵ بهمن‌ماه آغازشده و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، ادامه داد: شیوه تحصیل در مقطع عمومی به‌صورت حضوری، در سطح سه حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری و در مقطع ۴ به‌صورت حضوری است

مسئول اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به شرط سن و معدل در مقطع عمومی، اضافه کرد: برای دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر حداکثر ۴۰ سال یعنی متولدین ۱۳۵۹ به بعد با حداقل معدل ۱۲ لازم است؛ هم‌چنین برای دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم حداکثر ۱۷ سال یعنی متولدین ۱۳۸۲ به بعد و حداقل معدل ۱۲ نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آزمون مقطع عمومی ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: در ۲۷ استان کشور و در ۶۵ موسسه آموزش عالی ۱۳۵ رشته در مقطع عالی یعنی همان سطح ۳ برای علاقه‌مندان به تحصیل در این مقطع برنامه‌ریزی‌شده است.

وی خاطر نشان کرد: رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عربی و مطالعات اسلامی زنان از جمله رشته‌های دارای پذیرش در سطح ۳ هستند.

مسئول اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: آزمون سطح سوم یعنی مقطع عالی چهارم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود  و رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام رشته‌های غیرحضوری سطح ۳ برای علاقه‌مندان است.

تمیزکار ادامه داد: تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی ۵ رشته سطح چهار و مقطع تخصصی است؛ هم‌چنین ۱۶ موسسه آموزش عالی در ۱۱ استان اصفهان، تهران، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و یزد دارای پذیرش در مقطع تخصصی هستند.

مسئول اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: اتباع خارجی که از قبل ساکن در ایران بوده و اقامت دارند می‌توانند از طریق جامعه المصطفی العالمیه کد تحصیلی دریافت کرده و برای پذیرش در مدارس علمیه خواهران معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در تمامی مقاطع از امروز ۲۵ بهمن‌ماه تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ می‌توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس paziresh.whc.ir مراجعه کنند و یا به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور به‌صورت حضوری برای ثبت‌نام مراجعه کند.

300

کد خبر: 33721

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0