رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان

پایداری هوا و افزایش آلاینده های اصفهان تا پایان هفته

بابک صادقیان؛ رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان در خصوص پیش‌بینی هواشناسی در روز‌های آینده و انباشت آلایندگی‌ها، گفت: مطابق آخرین اطلاعاتی که اداره هواشناسی استان اعلام کرده است دوباره از روز سه‌شنبه تا میانه روز پنجشنبه با پایدار شدن هوا احتمال افزایش آلاینده‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با اشاره به افزایش روز‌های ناسالم امسال، گفت: امسال نسبت به سال گذشته شرایط آلودگی هوا نامناسب‌تر است و شاهد افزایش ۴۸ درصدی تعداد روز‌های ناسالم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

وی درباره تمهیدات برای دسترسی به هوای پاک، افزود: در طول سال بر اساس قانون هوای پاک برنامه‌ها و پروژه‌های پاکسازی هوا را در دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد پیگیری قرار می‌دهیم و اقداماتی که در شرایط خاص و طی دو ماه اخیر و تا پایان زمستان انجام می‌دهیم عمده این اقدامات سلبی و بازدارنده است.
۹۷۶ پایش و ۱۷۲ اخطار در یک هفته 
رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: تنها در یک هفته اخیر همکاران محیط زیستی حدود ۹۷۶ پایش شبانه‌روزی را در سطح استان داشته‌اند که منجر به ۱۷۲ اخطار و ۳۳ گزینه قضائی بوده و ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی هم پلمب شدند.

صادقیان ادامه داد: برای مدیریت حمل و نقل، ترافیک و تردد خودرو‌ها پلیس راهور بیش از دو هزار مورد اعمال قانون داشته که در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به موازات آن حمایت و پیگیری دستگاه قضائی در دستور کار بوده است و در این مسیر به اداره محیط زیست استان کمک کرده تا بتوانیم پیگیری‌های قضائی را انجام دهیم.
انباشت آلاینده در روز‌های آینده
وی در مورد مؤثر واقع شدن این راهکار‌ها برای کاهش آلودگی هوا، گفت: در شرایط خاص راهکاری به غیر از این موارد وجود ندارد و ناچار به انجام اقدامات مخفی هستیم تا بتوانیم آلودگی و منابع آلاینده را در بخش‌های مختلف کاهش دهیم.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان در خصوص پیش‌بینی هواشناسی در روز‌های آینده و انباشت آلایندگی‌ها، تصریح کرد: مطابق آخرین اطلاعاتی که اداره هواشناسی استان اعلام کرده است دوباره از روز سه‌شنبه تا میانه روز پنجشنبه با پایدار شدن هوا احتمال افزایش آلاینده‌ها وجود دارد.

 

کد خبر: 46446

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0