26 خرداد 1401 - 12:18 ق.ظ

پاسخگویی به مردم مهمترین ویژگی یک دولت پاسخگو است

پاسخگویی به مردم مهمترین ویژگی یک دولت پاسخگو است و توفیق در انجام این کار ، می تواند سرمنشاء تحولی در نوع رابطه مردم  - حکومت محسوب شود.

عصر اصفهان/بهمن توکلی فرد/آقای رئیس جمهور ضمن خیر مقدم به جناب عالی در سفر به استان اصفهان ، این مهد فرهنگ وهنر و صنعت ،  نخستین و مهمترین تغییری که باید در این جهت حادث شود ،  اصلاح در نگرش مدیریت نسبت به این باور است. مدیری که خود را در برابر نوع و میزان خدماتی که به مردم ارائه می دهد ” مسئول” می داند ،  به ویژه در بخش آی تی و آی سی تی لذادر صورت نگرش مدیر ، تمامی زیر مجموعه های خود از جمله روابط عمومی سازمان را همگون با این نگرش بسیج می کند. این اساس تحولی است که باید در نگرش “به” روابط عمومی حادث شود.

آقای رئیس جمهور ، اگر برقراری ارتباط موثر و دوسویه بین مردم و سازمان – شعاری که از فرط تکرار ،  به کلماتی  میان تهی  بدل شده است،  مهمترین توقع مدیر سازمان از روابط عمومی آن باشد ، آنگاه کارکرد تبلیغاتی روابط عمومی که سایه سنگین خود را بر همه بخش ها از جمله پژوهش، آموزش، ارتباط با رسانه ها و حتی برقراری ارتباط درون سازمانی انداخته است ،  کم رنگ تر می شود.

آنچه تاکنون از روابط عمومی ها،  انتظار می رفت تبلیغ و تبیین سیاست‌های سازمان برای مردم بود،  اکنون آنها وظیفه سنگین دیگری را بر دوش دارند که انتقال نیازها و خواسته‌های مخاطبان و سرویس گیرندگان دستگاه‌ها به “مدیران” خود است این تعبیر،  باور  “ولی نعمت بودن مردم”  به مفهوم واقعی آن است .

آقای رئیس جمهور ، چه کسی نمی داند که متقاعد سازی مدیران و پاسخگو بودن و اقناع آنها کاری به مراتب دشوارتر از متقاعد سازی مردم و مخاطبان است؟

آقای رئیس جمهور ، استان اصفهان به مدیران اثربخش و توانا و شایسته نیاز داردکه  یکی از راهبردهای موفقیت در سازمان هاست ، وشاید بتوان گفت: مهمترین عامل در ایجاد موفقیت یک سازمان در گروه انتخاب مدیر خوب با تجربه و کاردان باسواد اثربخش و پاسخگو تا مشکلات آب کشاورزی ارتباطات و مخابرات و دیگر زیرساخت ها حل گردد.

اقای رئیس جمهور،برای انتخاب مدیران شایسته با کارنامه اجرایی منجر به رضایتمندی مشتریان داخلی و بیرونی نیازمند ارزیابی می باشید شما شرکت ها و سازمانهارا چگونه ارزیابی می نمایید ؟

وقتی هستند مدیرانی که علیرغم اتمام ۳۰ سال سنوات کاری همچنان با لابی گسترده در مدیریت های میانی و کلان باعث زیان های انباشته میلیاردی ماهیانه می شوند؟؟

حتی در صنایع بدون دود که هیچ گونه نیازی به مواد اولیه نیست و از حق اشتراکی که مشتریان بابت آن پرداخت می کنند تجهیزات آن خریداری و بایت مصرف آن مجددا از مشتریان خود هزینه دریافت می نمایند؟

اصفهان را به عنوان اولین استان ارزیابی مدیران شایسته انتخاب و اینبار مدیران نالایق که باعث ضرر و زیانهای فراوان درسال ۱۴۰۰ شدند رابه مردم معرفی نمایید تا مردم خود قضاوت کنند!

تا منبعد مدیران بدانند نمی توانند از امکانات ومنابع سازمان برای حفط مقام خود واهداف شخصی استفاده نموده و منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهند.

کد خبر: 116897

نویسنده: بهمن توکلی فرد -پژوهشگر روابط عمومی و رسانه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0