28 تیر 1401 - 1:00 ب.ظ

وزیر علوم افتخارآفرینی دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، کسب چهار مدال طلا و قهرمانی دانش آموزان کشورمان در المپیاد جهانی زیست‌شناسی و تصاحب جایگاه هشتم دنیا با سه مدال طلا و سه نقره در المپیاد ریاضی ۲۰۲۲ را تبریک گفت.

از روابط عمومی وزارت علوم، در متن پیام محمدعلی زلفی‌گل آمده است: دانش؛ انگاره‌ تمدن و روشن‌ترین برهان شایستگی ملتی‌ است که با پیشینه‌ درخشان علم و انبوه عالمان نامور همچنان به درنوردیدن مرزهای آگاهی در تلاش است. فرزندان برومند ایران اسلامی که برخاسته از نظام نوین آموزشی‌اند؛ با پیروزی در رقابت‌های علمی، موید نشاط جامعه‌ای هستند که ارزش‌های فردی و فضیلت‌های جمعی خود را آگاهانه ابراز می‌دارند و حضور غالب خود را در میدان تحریم‌های علمی و فن‌آوری‌های نوین به نمایش می‌گذارند و رزمنده‌وار به فتح خاکریزهای خطوط مقدم دانش می‌اندیشند.

در ادامه این پیام آمده است: در استمرار پیروزی‌های علمی؛ دیگربار؛ فرزندان فرهیخته‌ ایران‌زمین فاتح بلامنازع المپیاد زیست‌شناسی در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ شدند و با کسب چهار مدال طلای ارزشمند این رویداد جهانی افتخارآفرین شدند. با غرور و شادمانی بسیار؛ به دانشمندان جوان مهدی افشاری، امیررضا زینالی، محمدمهدی رحیم‌پور و محمدامین کیانی و دانش آموزان عزیز مدال آور رشته ریاضی تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این افتخار عظیم؛ به نشاط روزافزون و اعتلای علمی مستمر در پرتو حُسن نظر حضرت حق و تاسی از منویات عالمانه‌ مقام معظم رهبری و توجه مضاعف خانواده‌های فهیم این سرزمین دوچندان گردد که:

درخت تو گر بار دانش بگیرد              به زیر آوری چرخ نیلوفری را

به گزارش ایرنا، تیم ملی المپیاد زیست شناسی ایران با کسب چهار مدال طلا در سی و سومین المپیاد بین المللی زیست شناسی، رتبه اول جهان را از آن خود کرد. مهدی افشاری، امیررضا زینالی، محمدامین کیانی و محمدمهدی رحیم پور با کسب چهار مدال طلا بهترین نتیجه ادوار المپیاد زیست شناسی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند. المپیاد جهانی زیست ۲۰۲۲ امسال به میزبانی ارمنستان و با حضور ۶۵ کشور به صورت حضوری برگزار شد که ایران و روسیه به طور مشترک در رده نخست قرار گرفتند.

همچنین تیم ۶ نفره ایران در شصت و سومین المپیاد جهانی ریاضی ٢٠٢٢ که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، از میان  ۱۰۴ کشور شرکت‌کننده با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره جایگاه هشتم دنیا را به خود اختصاص داد. دانش آموزان مهران طلائی خواجه روشنائی، سینا عزیز الدین و پوریا محمودخان شیرازی مدال طلا و امیرمحمد بندری ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره گرفتند.

کد خبر: 118322

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0