24 شهریور 1401 - 1:00 ب.ظ

وزیر ارشاد: ۱۷ سند و تفاهم‌نامه فرهنگی با ازبکستان امضا شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توییت خود با اشاره به حضورش در مراسم «امضای ۱۷ سند و یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان» از جزییات تفاهمنامه فرهنگی میان دو کشور گفت.

محمد مهدی اسماعیلی در حساب کاربری خود اضافه کرد: سفر به ازبکستان و امضای ۱۷ سند همکاری اتفاق منحصر به فردی در تاریخ دو کشور است. تفاهم‌نامه فرهنگی در حوزه کتابخانه و برگزاری هفته فرهنگی در آبان ماه بخشی از نتایج فرهنگی این سفر است.

اسماعیلی با بیان این که وقتی در سمرقند قدم می زدم گویی در اصفهان بودم، نوشت: تقویت اشتراکات تمدنی دو کشور در دستور کار است.

وزیر ارشاد: ۱۷ سند و تفاهم‌نامه فرهنگی با ازبکستان امضا شد
 از توئیتر وزیر ارشاد

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای ازبک خود در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و دیدار های دوجانبه به شهر کهنِ سمرقند سفر کرده است .

در جریان این سفر و مراسم، امضای اسناد همکاری و یادداشت‌ تفاهم بین تهران و تاشکند در حضور رؤسای جمهور و بین وزرای دو کشور ایران و ازبکستان در ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند انجام شد و دو کشور ۱۷ سند همکاری در زمینه های انرژی، صنعت، کشاورزی، ورزشی و فرهنگی امضا کردند.

کد خبر: 123268

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0