12 مرداد 1400 - 3:27 ب.ظ

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس:

وزرای پیشنهادی نیرو و کشاورزی باید نگاه ملی داشته باشند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط رای اعتماد به وزرای نیرو و کشاورزی ، داشتن نگاه ملی برای بهبود بخشید به امور است.

حجت‌الاسلام محمدتقی‌ نقدعلی درخصوص معیار رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم اظهار داشت: درد کشور ما مدیران‌ نالایق، تنبل و‌ دور از عدالت‌محوری و فعالیت‌های جهادی است و همچنین مدیرانی که بعضاً در سابقه‌شان هیچ درخشندگی ندارند و همین افراد در سال‌های اخیر کشور را به این روز انداختند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به سوابق آن‌ها نگاه خواهیم کرد و اینکه درگذشته آن‌ها عدالت‌محوری، کار جهادی و فعالیت‌های شبانه روزی ملاحظه‌ می‌شود یا خیر.

وی بیان‌ داشت: در بحث بعدی نگاه رفع تبعیض و دوری از ویژه‌خواری، رانت‌بازی، حزب‌محوری و رسیدن به اطرافیان ملاک‌هایی است که برای وزرا مدنظر داریم؛ همچنین تخصص و‌ تجربه در حوزه وظیفه از امور مهم است تا شخص بتواند در حوزه مربوطه کارآمدی داشته باشد و ‌نه اینکه بلد کار نباشد و در ۴ سال به دنبال جمع‌آوری تجربه باشد.

داشتن نگاه ملی، معیار رأی اعتماد به وزیر نیرو و کشاورزی است

 نقدعلی با اشاره به مشکلات آب کشور و انتخاب وزیر نیرو و کشاورزی خاطرنشان کرد: معیار انتخاب این وزرا این است که نگاه ملی داشته باشند و نگاه آن‌ها منطقه‌ای نباشد، حقیقت توزیع آب را آنچنان که هست بدانند، تحت‌تأثیر شانتاژ‌ها و فشارهای منطقه‌ای قرار نگیرند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز درد کشورمان این است که وقتی در یک منظقه اغتشاش و شورش می‌شود و همه نگاه‌ها به همان سمت معطوف می‌شود و از مناطقی که شاید درد آن‌ها جانکاه‌تر است غفلت می‌شود.

وی تأکید کرد: در این راستا مدیر و وزیری را مدنظر خواهیم داشت که مشخصا در مسأله آب حقیقت ماجرا و ظلم و ستم‌هایی که در توزیع آب شده است را بداند و تحت‌تأثیر شانتاژها قرار نگیرد و در مسأله مدیریت منابع آبی و حکمرانی آب واقعیت‌های جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی، حق‌آبه‌هایی که در گذشته حق شرعی و قانونی اقوام و مناطق بوده را مد نظر قرار دهد و خدایی ناکرده دست نکشد.

کد خبر: 28185

نویسنده: 101

منبع: فارس

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0