12 مرداد 1401 - 4:00 ب.ظ

ورزش کشور معطل انتخابات کمیته ملی المپیک

حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر تعویق چندباره انتخابات کمیته ملی المپیک شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد اراده لازم برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد.

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است ششم شهریور سال جاری برگزار شد. این انتخابات چندین بار و به بهانه‌های مختلف با تعویق روبرو شدو در نهایت با تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و با تایید فرمالیته اعضای مجمع این کمیته قرار شد انتخابات پس از بازی‌های کشورهای اسلامی و در تاریخ ششم شهریور برگزار شود.

در حال حاضر حرف وحدیث‌هایی پیرامون تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح شده و گفته می‌شود دلیل این موضوع هم به خاطر به حدنصاب نرسیدن تعداد روسای فدراسیون‌های المپیکی است. کمیته ملی المپیک در آیین‌نامه انتخاباتی خود آورده که سرپرستان فدراسیون‌ها در مجمع انتخاباتی حق رای ندارند و به همین خاطر با توجه به اینکه فدراسیون‌هایی همچون ژیمناستیک، بدمینتون، شمشیربازی ودوچرخه‌سواری با سرپرست اداره می‌شوند تعداد روسای فدراسیون‌های المپیکی به حدنصاب نمی‌رسد.

مسئولان این کمیته ادعا کردند که موضوع حق رای سرپرستان فدراسیون‌ها را از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام کرده‌اند و کمیته بین‌المللی المپیک هم در پاسخ به این استعلام اعلام کرده که سرپرستان فدراسیون‌ها نمی‌توانند در انتخابات کمیته ملی المپیک رای بدهند.

اینکه این موضوع تا چه حد به واقعیت نزدیک است مشخص نیست؛ اما قطعا می‌شد همانند بسیاری از مسائل که کمیته ملی المپیک توانست با رایزنی نظر مساعد کمیته بین‌المللی المپیک را کسب کند موافقت این کمیته را برای حق رای سرپرستان فدراسیون‌ها یا عدم لحاظ تعداد روسای فدراسیون‌های المپیکی به دست بیاورد.

تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به بهانه‌های مختلف به یک رویه اشتباه در ورزش کشور تبدیل شده است. این رویه می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد. مدام با شعارزدگی اینطور وانمود می‌شود که برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک اهتمام زیادی وجود دارد، اما در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌شود و به همین خاطر حالا همه ورزش کشور معطل انتخاباتی است که برگزاری آن می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل ورزش کشور باشد.

کد خبر: 118981

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0