15 فروردین 1400 - 12:55 ق.ظ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر خبر داد

واگذاری بیش از 93 میلیارد ریال از اراضی فریدونشهر به اقشار ویژه

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اختصاص 16 قطعه زمین به ارزش بالغ بر 93 میلیارد ریال برای اقشار ویژه این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اختصاص 16 قطعه زمین به ارزش بالغ بر 93 میلیارد ریال برای اقشار ویژه این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (استان اصفهان)؛ علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهربا بیان اینکه 16 قطعه زمین به 34 خانوار از اقشار ویژه این شهرستان واگذار شده است گفت: این اراضی در سال 1399 واگذار شدند و ارزش آن بالغ بر 93 میلیارد ریال است.

وی افزود: در راستای تحصیل اراضی، پیشگیری از زمین‌خواری و تصرفات زمین‌های ملی با پیگیری‌های بعمل آمده، 9 فقره سند تک برگ اراضی شهرستان فریدونشهر به مساحت 5.7 هکتار با ارزش 120میلیارد ريال صادر و اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اخذ 125 فقره سند تک برگ براساس صورتمجالس تفکیکی، اذعان داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار، با پیگیری‌های بعمل آمده توسط این اداره و پشتیبانی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اسناد دفترچه‌ای 23 هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان با ارزش تقریبی 690 میلیارد ریال به تک برگ تبدیل شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی فریدونشهر گفت: این شهرستان در غرب استان اصفهان با فاصله 175 کیلومتری واقع شده وجاده اصلی آن از دوراهی ازونبلاغ تا ورودی شهر 14 کیلومتر است.

گلشاهی افزود: این جاده نیازمند اجرای سه زیرگذر (بادجان، بیجگرد و صادقیه) و احداث دیوار حایل روستای بیجگرد است.

وی در خصوص وضعیت کمربندی فریدونشهر اذعان داشت: این کمربندی از ورودی شهر تا انتهای خروجی شهر به طول تقریبی 7 کیلومتر بوده که قسمتی از آن در داخل محدوده شهر و بخشی در خارج و حریم شهر واقع شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر افزود: اجرای این پروژه نیاز به آزادسازی و احداث پل بزرگ در محل عبور از پارک معلم و احداث میدانهای ورودی و خروجی شهر دارد.

وی با اشاره به احداث و واگذاری 264 واحد مسکن مهر در شهرستان فریدونشهر گفت: در سنوات گذشته قطعه زمینی به مساحت یکهزار و 500 متر مربع جهت احداث مسکن برای متقاضیان مازاد ثبت نامی به شرکت تعاونی مسکن مهر تحویل داده شد که خاکبرداری و ساخت پروژه آغاز شده است.

گلشاهی بیان کرد: جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان تعداد 20 پلاک به مساحت هفت هزار و 986 متر مربع برای احداث 160 واحد مسکونی به کارگزار طی صورتجلسه تحویل شده است.

وی با بیان اینکه پالایش و تعیین تکلیف متقاضیان بعمل آمده و در مرحله تهیه نقشه‌های ساختمانی جهت بررسی در کمیته تخصصی است، گفت:جهت پروژه طرح اقدام ملی شهر برف انبار مقرر شد تامین اراضی از شهرک زاگرس واقع در برف انبار صورت پذیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اینکه طرح تفصیلی فریدونشهر در سنوات گذشته مصوب و ابلاغ شده است، عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر برف انبار در دست تهیه و در مرحله تهیه نقشه پایه شهر توسط مشاور طرح قرار دارد.

کد خبر: 872

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0