11 شهریور 1400 - 4:30 ب.ظ

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبرداد؛

واکسیناسیون گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی به تدریج انجام می شود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: واکسیناسیون گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی اعم از معلولان شدید و خیلی شدید نیز با مکاتباتی که با وزارت بهداشت انجام شد و هماهنگی هایی که در سطح استان انجام دادیم به تدریج انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، پژمان پورشبانان، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، در مراکز شبانه روزی بهزیستی که برای نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی است به منظور جلوگیری از شیوع و همه گیری آنفلوانزا، واکسیناسیون انجام شد.  بعد از واکسیناسیون آنفلوآنزا، کرونا شیوع پیدا کرد که سالمندان و پرسنل مقیم مراکز شبانه روزی سالمندان را واکسیناسیون کردیم. همچنین برای مددجویانی که خانواده آن ها رضایت داشتند به طور ١٠٠ درصدی دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردیم.

پورشبانان بیان کرد: پس از واکسیناسیون سالمندان، واکسیناسیون سایر بیماران مانند بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی انجام شد و سپس پرسنل مراکز روزانه، بعد از آن پرسنل مراقبت در منزل و مددجدیان را شروع کردیم.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها همچنان واکسیناسیون ادامه دارد و به تمام پرسنل روزانه واکسن تزریق شده ولی در شهرستان ها به تازگی اقدام به واکسیناسیون کرده اند که حدودا تا دو ماه آینده واکسیناسیون تمام پرسنل اعم از روزانه و مراقبت در منزل انجام می شود.

پژمان پور شبانان اظهار کرد: همزمان با آن واکسیناسیون گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی اعم از معلولان شدید و خیلی شدید نیز با مکاتباتی که با وزارت بهداشت انجام شد و هماهنگی هایی که در سطح استان انجام دادیم به تدریج واکسینه می شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مددجویانی که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری بودند یا به صورت سرپایی متحمل هزینه شده بودند و یا حتی از کرونا متضرر شدند در چند نوبت کمک های موردی برایشان پرداخت کردیم تا مقداری جبران هزینه برایشان شود.

*سیستم مددکاری از ابتدای شروع کرونا در بخش دولتی و غیردولتی فعال بوده است

پورشبانان ادامه داد: سیستم مددکاری از ابتدای شروع کرونا در بخش دولتی و غیردولتی فعال بوده است با تماس های تلفنی مکرری که با مددجوها داشتیم علاوه بر اطلاع از سلامت جسمانی، آموزش علائم اولیه کرونا و ثبت نام در سامانه های مربوطه به کمک مددکاران مخصوصا برای گروه های هدف آسیب پذیر مانند سالمندان و بیمارانی که دارای بیماران زمینه ای بودند پیگیری شد.

وی افزود: بسته های حمایتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی و مواد غذایی به‌صورت متناوب از طریق مجتمع خدماتی بهزیستی از طریق کمک های خیران و در قالب بخش دولتی از حدود یک سال و نیم پیش با شیوع کرونا در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

پژمان پورشبانان تصریح کرد: همچنین برای گروه های هدفی که به دلیل تعطیلی مراکز نمی توانستند به مراکز روزانه بهزیستی مراجعه کنند آموزش های آنلاین برای خانواده های مددجویان ایجاد شد و همچنان ادامه دارد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان از معدود استان هایی است که خیران همیشه حضور فعال داشته و دارند بسیاری از مشکلاتی که در سطح استان ایجاد می شود خوشبختانه خیران حضور دارند امیدوارم با همدلی و رفاه بوجود آماده و واکسیناسیون، آرامش به جامعه برگردد.

پورشبانان اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا نیز خیران به کمک ما و سازمان بهداشت و درمان آمدند که کمک خیلی زیادی شد ولی باتوجه به اینکه کرونا همچنان ادامه دارد و خانواده هایی هستند که از این موضوع آسیب دیدند یا آسیب می بینند ما همچنان نیازمند کمک های خیرین هستیم و امیدواریم استمرار پیدا کند.

کد خبر: 33505

منبع: واحد رسانه بهزیستی استان و پایگاه الماس

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0