15 اسفند 1399 - 1:07 ب.ظ

رئیس پلیس راهور ناجا:

هیچ خودروی قاچاقی شماره گذاری نمی‌شود

سردار هادیانفر درباره خودرو‌های قاچاق و خودرو‌هایی که با پلاک خودرو‌های دیگر تردد می‌کنند، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: فرآیند شماره گذاری قاعده خود را دارد و بیشترین خودرو‌های خارجی که در داخل کشور وجود دارد، خودرو‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است و از سال ۹۷ ورود خودرو‌های خارجی به داخل کشور ممنوع شده است.

وی ادامه داد: فرآیند شماره گذاری در پلیس راهور ناجا با دسترسی به سامانه‌های گمرک، وزارت صمت، استاندارد، محیط زیست انجام می‌شود. بعد از مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ هیچ خودرویی نباید وارد کشور می‌شد، ولی براساس مصوبات دولت ۱۳ هزار خودرویی که در گمرک معطل بودند اجازه شماره گذاری پیدا کردند، این‌ها و خودرو‌های مثل خودرو‌های استثنا هستند و در حال شماره گذاری اند.

سردار هادیانفر گفت: خودرویی به صورت قاچاق شماره گذاری نمی‌شود و در گزارشی که پخش شد و گفته شد که خودرویی در پارکینگ با قیمت ۱۸ میلیارد است متعلق به سفارتخانه‌ای بوده و پلاک سیاسی داشته که براساس قانون می‌توانستند آن را به فروش برسانند و تبدیل به پلاک شخصی کنند. منتهی بعضی از خودرو‌ها با پلاک‌های جعلی تردد می‌کنند و یا با اسناد جعلی به مردم فروخته می‌شوند، که آن هم قاعده خود را دارند و عمده آن‌ها در پارکینگ‌ها و گمرک توقیف هستند و با دستور قضایی مصادره می‌شوند.

کد 300

کد خبر: 33454

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0