24 اسفند 1399 - 5:19 ب.ظ

همه شهروندان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد؟

اخبار ضد نقیض درخصوص تزریق واکسن کرونا به مهاجران افغان ادامه دارد. تا چند هفته پیش اینطور اعلام شد که همه شهروندان با هر الویتی واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، حتی افغان‌ها. واکنش رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص مشروط شدن تزریق واکسن برای مهاجران افغان گفت: «برای خودمان هم واکسن نداریم چه رسد به مهاجران»!

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از روزنامه اینترنی فراز،  رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص مشروط شدن تزریق واکسن برای مهاجران افغان گفت: «برای خودمان هم واکسن نداریم چه رسد به مهاجران»!

اخبار ضد نقیض درخصوص تزریق واکسن کرونا به مهاجران افغان ادامه دارد. تا چند هفته پیش اینطور اعلام شد که همه شهروندان با هر الویتی واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، حتی افغان‌ها. این در حالی‌است که حسن اسفندیار، دبیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر ایران، واکسیناسیون کرونا برای پناهندگان و مهاجران ساکن ایران را به «حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی» مشروط کرد. همچنین محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، در مشهد گفت مجموعه خدماتی که اکنون به اتباع افغانستانی ساکن ایران ارائه می‌شود نسبت به نیازهای آنان «بسیار بیشتر است».

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «روزنامه اینترنتی فراز» در توضیح صحبت های دبیرکل عملیات بشردوستانه سازمان هلال احمر که واکسیناسیون کرونا برای پناهندگان و مهاجران ساکن ایران را به «حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی» مشروط کرده بود گفت:«ما برای خودمان هم واکسن به قدر کافی نداریم چه رسد به مهاجرانی که در کشور حضور دارند. در حال حاضر به دلیل کمبود واکسن کرونا تنها توانسته ایم کادر درمان ICU ها را واکسینه کنیم و حتی برای کادر درمان هم واکسن به قدر کافی وجود ندارد.» هرچند شهریاری اضافه کرد که «درصورت وجود واکسن حتما مهاجرین حاضر در کشور نیز واکسینه خواهند شد.»

کد 300

کد خبر: 32521

منبع: روزنامه اینترنی فراز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0