22 مهر 1400 - 5:28 ب.ظ

هفتمین شعبه کتاب‌شهر ایران در سمیرم افتتاح شد

هفتمین شعبه از فروشگاه‌های فرهنگی کتاب‌شهر ایران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی روز پنجشنبه در شهرستان سمیرم افتتاح شد.

مدیر عامل کتاب شهر ایران در آیین افتتاح این مجموعه فرهنگی، اظهار داشت: اولویت راه‌اندازی این دست کتاب‌فروشی‌های چند منظوره در مناطقی است که کتابخانه ندارند یا تعداد کتابخانه‌هایشان محدود است.

علی اسماعیلی خاطر نشان کرد: این محل‌ها به نوعی پاتوق فرنگی و هنری شهرستان هستند که خدمات مختلفی از قبیل امور تفریحی، محصولات فرهنگی و خوراک سالم در یک مکان فرهنگی ارائه می‌دهند.

به گفته وی، امروزه در شهرستان‌های مختلف از جمله سمیرم نویسندگان جوان و خوش ذوقی ظهور و بروز کرده‌اند که ارائه آثار و نوشته‌های آنان در کتابخانه‌ها و کتاب‌شهرهای ایران به معرفی و شناخت بهتر آنها کمک می‌کند.

مدیر عامل کتاب شهر ایران با بیان اینکه این مجموعه‌ها در شهرستان نبض فرهنگی همان منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این سال‌ها شماری از فروشگاه‌های کتاب فعال شده اند اما باز هم درخیلی از شهرها و شهرستان‌ها کتابفروشی جذاب، روزآمد و فعال نداریم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه، اظهار داشت: هیچ عنصر و پدیده دیگری را نمی‌توان جایگزین کتاب کرد.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی تاکید کرد: اثرگذاری فرهنگی، توسعه‌گرا و خلاقانه کتاب و مناطقی که کتاب‌خوان تر هستند به‌خوبی نشان از اهمیت و ارزش این مقوله مهم فکری و اندیشه ای دارد.

وی افزود: علاقه به کتاب علاوه بر تقویت بنیان‌های فکری، فرهنگی و اعتقادی به ظهور و بروز استعدادهای نهفته می‌انجامد و جامعه را از حالت انفعال و تکرار و روزمرگی خارج می‌کند.

بیش از یک‌هزار عنوان کتاب، محصولات فرهنگی، لوازم التحریر و دیگر اقلام مرتبط با این بخش در کتاب شهر سمیرم عرضه می‌شود.

پیش از این کتاب شهر در شهرهای تبریز، مشهد، زاهدان، شهرکرد، تهران و بهارستان تهران راه اندازی شده بود.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

کد خبر: 45419

منبع: ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0