19 خرداد 1402 - 11:19 ق.ظ

هشدار بارش‌های ناگهانی و آماده باش نیرو‌های امدادی

مدیریت بحران استان به نیرو‌های امدادی برای مواجهه با ناپایداری‌های همرفتی در استان اعلام آماده‌باش داده است.

به گزارش عصر اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نیرو‌های امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی، تندباد‌های لحظه‌ای، صاعقه و گرد و خاک در مناطق مستعد تا امروز جمعه در اکثر مناطق استان در آماده‌باش هستند.

منصور شیشه فروش افزود:روز گذشته در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان (قمصر و نیاسر و برزک، کامو و چوگان شهرستان کاشان و روستا‌های شهرستان نایین و اردستان، ارتفاعات نطنز و روستا‌های تامه، اوره و ابیانه و میمه) رگبار باران و رعد و برق بود.

او با تأکید بر استقرار نیافتن و توقف نکردن خودرو و افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها گفت: استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی در استقرار عشایر و چرای دام‌ها، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌ها و تقویت سیل‌بند‌های حفاظتی توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: بارش ناگهانی باران در ساعت بعدازظهر دو روز گذشته در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیرآب لاسیا و شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب به مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شد.

شیشه فروش تصریح کرد: بارش ناگهانی باران منجر به آبگرفتگی ۴ واحد مسکونی و بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و ۲ روستای منطقه شد که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی دربر نداشت.

او افزود: عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان در راستای بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل بند اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت در محور‌های شرق، انارک نایین و مناطق شمالی اتوبان شرق و آزادگان منجر به خیزش کانون‌های گرد و غباروکاهش میدان دید شد.

شیشه فروش افزود: همچنین وزش باد شدید در مناطق شرق اصفهان و بخش‌های از شهر اصفهان منجر به سقوط ۵ اصله درخت و ۳ پایه برق گردید و رعد و برق و صاعقه در مناطقی از شهر اصفهان جرقویه، ورزنه و بهارستان منجر به ایجاد صدای مهیب و بروز آسیب به فیدر‌های برق ۶۳ کیلو ولت و قطعی برق در برخی از مناطق مسکونی و صنعتی شد که با حضور عوامل اجرایی شبکه اصلاح شد.

کد خبر: 134422

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0