11 مرداد 1401 - 7:30 ب.ظ

نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان گشایش یافت

نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گشایش یافت.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان این که شرکت های دانش بنیان، اقتدار و ایستادگی را تحقق بخشیدند، افزود: با همکاری و تعامل خوبی که وزارت دفاع و پشتیبانی در حمایت از توانمندی های زیست بوم فناوری و نوآوری، شرکت های دانش بنیان نقشی اثرگذار در صنعت دفاعی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: سهم قابل توجهی از تولیدات فناورانه در این حوزه به کمک این شرکت‌ها تامین شده است.

 توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی

محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت این شرکت ها به یاری صنعت دفاعی آمده و زمینه‌ مناسبی را برای اقتدارآفرینی و خودکفایی فراهم کرده است.

وی این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای ارتقای سطح تولیدات دانش بنیان در صنعت دفاعی خواند و گفت: حدود هزار و 100 محصول دانش بنیان در حوزه های دفاعی تولید شده است.

وزیر دفاع یادآور شد: درحال حاضر حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان با صنعت دفاعی کشور در تعامل و همکاری‌ هستند.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نمایشگاه محصولات دانش بنیان مختلفی که در حوزه دفاعی کارآمد هستند از جمله برج های سیار کنترل و مراقبت پرواز،  شیرهای توپی و عملگر تا سایز ۵۶ اینچ، فن محوری برگشت پذیر، مکنده غبارات پرتویی، آزمایشگاه سیار زیستی، جایگاه سیار گاز طبیعی، اتوبوس تمام برقی بومی سازی شده به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر: 118947

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0