13 مرداد 1400 - 9:00 ق.ظ

به همت کمیسیون کشاورزی و محیط ‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

نشست بررسی طرح هاي زود بازده پرورش زنبورعسل و تکثیر ماهیان زینتی

کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با همكاري مسئولان و كارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشستی، طرح پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و همچنین طرح پرورش زنبور عسل را در قالب طرح هاي زود بازده بررسي كردند.

کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با همكاري مسئولان و كارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشستی، طرح پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و همچنین طرح پرورش زنبور عسل را در قالب طرح هاي زود بازده بررسي كردند.
به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمد صادقی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن تاکید بر این نکته که کشاورزی پویا و مدرن عامل پیشرفت کشورهاست، حركت در جهت حل مشکلات این حوزه در شهر اصفهان را مهم ارزيابي نمود واضافه كرد: پس از احصاء مسائل و بررسی راهكارهاي پيشنهادي، جهت رفع مشکلاتی كه در فرآيند اجرايي بوجود مي آيد، می توان از ظرفيت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان استفاده نمود تا در جهت حل مسائل تصمیم گیری شود .
صادقي ادامه داد: در این نشست نقطه نظرات فعالان و تولید کنندگان حوزه پرورش ماهیان زینتی و زنبور عسل مطرح خواهد شد و امید است با بررسی این پیشنهادات و انجام اقدامات زیرساختی و توسعه ای بتوان ظرفيت هاي جديدي برای کشاورزی استان و خصوصا شرق اصفهان ايجاد کرد.
وی تاکید کرد: در این حوزه لازم است پس از بررسی های لازم برای تصمیم گیری از مسئولان ذیربط در استان دعوت به همکاری شود تا نتایج مورد نظر حاصل شود.
در ادامه اکبر پیرستانی، عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست و رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان نمود: در خصوص مشکلات این حوزه ضروری است که از ظرفیت های اتاق بازرگانی استفاده شود و در این راستا تولید کنندگان و فعالان این حوزه طرح های پیشنهادی خود را آماده و به کمیته دام و طیور و آبزیان ارائه دهند تا نقاط قوت و ضعف این طرح ها بررسی شود.
محمدرضا عباسی مدير شیلات و امور آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان، با بیان این نکته که در حدود 120 نوع ماهی زینتی در شهر اصفهان تولید و تکثیر می شود تاکید کرد:ضرورت دارد برای احداث شهرک تولید و تکثیر ماهیان زینتی برنامه ریزی شود.
همچنین همت علی انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان، پیشنهاد کرد: جهت بررسي امكان پرورش و تکثیر ماهیان زینتی پروپوزال هايي در قالب فرمت دانشگاهی و زیر نظر اساتید دانشگاه ارائه شود به گونه اي كه فرآیند اجرایی طرح در اين پروپوزال ها تشریح و ترسیم شود وتمرکز اولیه این طرح ها بر اشتغالزایی باشد.
در ادامه تولید کنندگان و فعالان حوزه پرورش ماهیان زینتی و همچنین زنبور عسل به مطرح کردن مسائل و موارد مهم این حوزه پرداختند و خواستار آن شدند تا اتاق بازرگانی در جهت مرتفع شدن این موانع اقداماتی انجام دهد.
در پایان این نشست مقرر شد فعالان بخش خصوصي طرح های پيشنهادي خود جهت پرورش و تکثیر ماهیان زینتی، پرورش زنبور عسل بامبوس را به منظور بررسي و امكان سنجي ارائه كنند و همچنین تصمیم گرفته شد تا بازدیدی از واحدهای پرورش ماهیان زینتی به منظور آشنايي هر چه بيشتر با چنين طرح هايي انجام شود . پيگيري انجام پروژه‌های تحقیقاتی و تحلیلی برای عارضه‌یابی حفاظت و استفاده متوازن از منابع طبیعی نیز از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود.

کد خبر: 28204

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0