22 اسفند 1401 - 11:36 ق.ظ

با استقبال دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان:

نشست آموزشی پیش نیازهای ورود به بازار کار برگزار شد

نشست آموزشی "پیش نیازهای ورود به بازار کار" به همت انجمن علمی دانشجویی کسب و کار دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور دکتر ایمان ادیب، در این دانشگاه برگزار شد.

کارشناس انجمن های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در حاشیه این برنامه، هدف اصلی از برگزاری نشست آموزشی “پیش نیازهای ورود به بازار کار” را بررسی وضعیت کنونی این حوزه و ارائه اطلاعات لازم به دانشجویان علاقمند توسط متخصصان این حوزه بیان کرد.
وحید مومن زاده یکی از مهمترین برنامه های انجمن های علمی این دانشگاه را آشنا نمودن دانشجویان با توانمندی های کنونی نسل جوان در عرصه بازار کار عنوان کرد و افزود: تجربیات ارزشمند کارشناسانی همچون دکتر ادیب در حوزه کسب و کار می تواند برای متقاضیان ورود به کسب و کار بسیار راه گشا باشد.
ایمان ادیب، که دکترای داروسازی خود را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کرده نیز در این برنامه با بیان این که شکست کاری اش در راه اندازی داروخانه باعث تغییر نگاه وی به موضوع کسب و کار شده است؛ گفت: بسیاری از مردان و زنان موفق در حوزه کسب و کار ایران و دنیا در ناامیدکننده ترین شرایط حاکم بر بازار نتیجه گرفته اند.
وی با بیان مزیت های تئوری انتخاب در زندگی، افزود: هر آنچه در زندگی ما پیش می آید تحت تاثیر انتخاب های ماست و کسی که مسیر را به درستی طی می کند در انتها جذب جایی که باید بشود خواهد شد.
این کارشناس حوزه برندینگ با اشاره به تاثیر نامطلوب شرایط ناپایدار اقتصادی و نواسانات بازار ارز بر حوزه کسب و کار، گفت: البته در همین شرایط نامطلوب نیز شاهد این هستیم که خانم های اهل سیستان و بلوچستان با درک درست از بازار کار مشغول ساخت و فروش صنایع دستی از طریق فضای مجازی بوده و درآمدهای بالاتری را نسبت به کارمندان و کارگران کسب می کنند.
دکتر ادیب در ادامه افزود: دانشجویان محصل در بهترین دانشگاه های کشور باید بتوانند با شناخت صحیح توانمندی های خود، پیش نیازهای لازم را کسب نموده و با انتخاب های درست به خوبی کسب و کار خود را آغاز نمایند.
وی با تاکید بر این که هیچ انتخاب تحمیلی در زندگی وجود ندارد، گفت: کنار گذاشتن نگاه سنتی در بازار، پیش نیازِ پیش نیازِ اولیه برای موفقیت در کسب و کارهای کنونی محسوب می شود.
ایمان ادیب تصریح کرد: داشتن هدف، یادگیری مهارت های ارتباطی و همچنین آموزش مهارت های تجاری، کسب مهارت های برنامه ریزی و مهارت ارائه، از مهمترین پیش نیازهای کسب موفقیت در کسب و کار است که قطعاً در همه جا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
این کارشناس حوزه بازاریابی در ابطه با توانمندی های دانشجویان در این حوزه گفت: دانشجویان دانشگاه های کشور از مجموع پیش نیازهای مورد اشاره، تنها از سواد آموزشی بالایی برای ورود به کسب و کار برخوردار هستند؛ اما این به هیچ کافی نیست و واقعیت این است که تنها امید به موفقیت در این حوزه می تواند بقیه پیش نیازهای ورود به بازار کار را برای علاقمندان درست کند.
دکتر ادیب با تاکید بر این که ذهن باز و آمادگی ذهنی مناسب، شرایط بسیار خوبی برای یادگیری این پیش نیازها توسط دانشجویان را فراهم می آورد، افزود: دانشجویان با توانمندی ذهنی مناسب به راحتی می توانند پیش نیازهای ورود به بازار را کسب نموده و در این عرصه به موفقیت برسند.
گفتنی است نشست آموزشی “پیش نیازهای ورود به بازار کار” به همت انجمن علمی دانشجویی کسب و کار دانشگاه صنعتی اصفهان، روز گذشته در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر: 132243

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0