14 اسفند 1399 - 5:21 ب.ظ

نشانه‌های کم‌آبی بدن

نشانه‌ها، پیامد‌ها و درمان کم‌آبی بدن، کدام‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، آب‌رسانی کافی به بدن برای سلامتی ضروری بوده، اما بنا به گفته کتابی که به‌تازگی منتشر شده است، ترکیبی از عوامل، شامل رژیمی از غذا‌های فراوری‌شده، سن، مصرف دارو و تحرک کافی نداشتن، می‌تواند بدن ما را در معرض کم‌آبی قرار دهد.

نشانه‌های کم‌آبی بدن

نویسندگان کتاب، یک پزشک و یک مردم‌شناس که قبایل بومی را در سراسر مناطق صحرایی مطالعه کرده‌اند، توضیح می‌دهند که حتی با نوشیدن چند گالن آب نیز نمی‌توان بدن را از خشکی‌ که دچار آن شده است، خارج کرد.

بیشتر ما مدام در وضعیت کم‌آبی خفیف هستیم. احساس خستگی مفرط در بعد‌ازظهر، مه مغزی، لب‌های ترک‌خورده، خشکی چشم، بوی بدن دهان، سردرد، یبوست و عفونت ادراری، علائمی از کم‌آبی بدن هستند.

کم‌آبی فقط به این علائم ختم نمی‌شود و دامنه تأثیرات آن می‌تواند به کاهش ایمنی بدن و درد مفاصل منجر شود. تحقیقات همچنین رفلاکس اسید معده، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم و آلزایمر را نیز به کم‌آبی مرتبط دانسته‌اند.

آب برای بدن ضروری است. ما به آن نیاز داریم تا مواد معدنی، آلی، مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌هایمان برسانیم. آب همچنین دمای بدن را از طریق تعریق حفظ می‌کند و به ما کمک می‌کند از شر مواد زائد خلاص شویم. آب به عنوان ضربه‌گیر و روان‌کننده مفاصل، پوست، چشم‌ها، بینی ودهان عمل می‌کند و به ما کمک می‌کند تا از اندام‌های داخلی محافظت کنیم.

کد 300

کد خبر: 33424

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0