20 شهریور 1400 - 2:30 ب.ظ

دادستان‌کل کشور:

نزدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف محسوب می شود

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، از لازم الاجرا بودن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری سند خودرو برای همه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خبر داد و گفت: مردم کار نقل و انتقال را خودشان انجام دهند. چرا بخواهند حق الوکاله به وکیلی بدهند که هزینه گزافی باشد که بر آنها تحمیل شود.

به گزارش عصراصفهان، حجت الاسلام منتظری افزود: انتقال خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی زمانی نمی‌برد، مقدمات کار را فراهم کنند و خود اشخاص آنجا بروند و منتقل کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی به هر دلیل می خواهد این کار را به وکیل واگذار کند وکیل این کار را انجام دهد و اگر چنانچه به دفترخانه ای مراجعه شد و آن دفترخانه با این بهانه از انجام وظیفه خودداری کرد، این را حتما گزارش دهند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: من هم با رییس محترم سازمان ثبت این مساله را صحبت خواهم کرد و به عنوان یک تخلف و ترک وظیفه و ترک امری است که یک دفترخانه  ممکن است آن را انجام دهد که به نظرم قابل تعقیب است.

منتظری گفت: از طرف دیگر آنچه که ملاک ما هم بود که در نامه استناد کردم رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری سند خودرو بود که این رای برای همه لازم الاجراست از جمله برای سازمان ثبت و ادارات و دفاتر اسناد رسمی و آنها هم مکلف هستند در اجرای این رای عمل کنند و اگر چنانچه اتفاق افتاد، قابل تعقیب خواهد بود.

 

204

کد خبر: 37149

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0