14 مرداد 1399 - 2:24 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

نتایج مطلوب پلاسمادرمانی در بهبود بیماران بدحال کرونایی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:پلاسمادرمانی نتایج خوبی در بهبود حال بیماران کاشی داشته به نوعی که حتی بیمارانی که به ونتیلاتور وصل بودند پس از تزریق پلاسما جانی دوباره یافتند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از مهر، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر به مراکز بستری و سرپایی و تشخیصی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: در طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده است.

وی با بیان اینکه همه این بیمارها اهل شهرستان کاشان بوده‌اند، ابراز داشت: در حال حاضر ۷۷ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۱۳ بیمار از افراد بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند، تصریح کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در منطقه کاشان گزارش نشده است.

وی از ابتلای ۱۷ مورد جدید از همشهریان منطقه کاشان به ویروس کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بیان داشت: با ابتلای این افراد تعداد بیماران کرونا مثبت در منطقه کاشان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به دو هزار و ۱۱۸ مورد افزایش یافت.

مروجی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در منطقه کاشان تاکنون سه هزار و ۳۶۸ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ترخیص شده‌اند، یادآور شد: کرونا همچنین در منطقه کاشان در حال جولان است و شهروندان کاشانی باید با دقت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کادر بهداشتی درمانی با گذشت زمان و افزایش ابتلای شهروندان به کرونا خسته شده‌اند، افزود: با این وجود سربازان خط مقدم نبرد با کرونا همچنان در حال مبارزه با این بیماری هستند ولی شهروندان و مردم هم باید با عدم حضور در تجمعات به خصوص مراسم‌های عروسی، جشن تولد و عزا مراعات حال اعضای کادر بهداشتی درمانی را بکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به نتایج درخشان پلاسمادرمانی در بهبود حال بیماران بدحال کرونایی گفت: برخی از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل بودند که بعد از تزریق پلاسمای اهدا شده توسط برخی از شهروندان حال آنها مساعد شده و جانی دوباره گرفتند.

کد خبر: 41080

منبع: مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0