28 تیر 1400 - 9:00 ق.ظ

در نتیجه اجرای ماده 108 قانون:

ناوگان جدید خودرویی به کمک کنترل ترافیک شهر اصفهان آمد

ناوگان جدید خودرویی که با بودجه شهرداری اصفهان در قالب اجرای ماده 108 قانون خریداری شده است، از امروز به کمک کنترل ترافیک شهر اصفهان آمد.

ناوگان جدید خودرویی که با بودجه شهرداری اصفهان در قالب اجرای ماده 108 قانون خریداری شده است، از امروز به کمک کنترل ترافیک شهر اصفهان آمد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری ارتباطات با پلیس راهور نزدیکتر شد و همه به خصوص معاونت حمل و نقل و ترافیک و همکارانشان که ارتباط تنگاتنگی را با پلیس راهور دارند، باید تلاش کنند این هماهنگی روز به روز بیشتر تا آثار و نتایج آن متوجه مردم شود.

وی افزود: در ادامه برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» بهره برداری از ناوگان خودرویی و موتوری را داریم و از همه تلاش ها و زحمات پلیس راهور تقدیر می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری باید تعهدات خود را عملی و پلیس راهور وظایف را اجرایی کند، گفت: اگر بودجه اختصاصی شهرداری برای تجهیز ناوگان پلیس راهور هم تدریجی به پلیس تزریق می شود به علت این است که بودجه از سوی شهرداری به تدریج استحصال می شود و تخصیص آن زمان بر است.

همکاری مشترک شهرداری و راهور برای مدیریت ترافیک در چارچوب ماده 108

در ادامه مسعود بنده خدا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: قانون 3 تبصره ماده 12 ماده 4 قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال 79 مصوب شده است و طبق این قانون همکاری مستمری برای نظم دهی عبور و مرور در تهران بین شهرداری تهران و نیروی انتظامی برقرار شد.

وی ادامه داد: به دنبال تصویب این قانون چند سال بعد ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید که طبق آن، قانون سال 79 به کلان شهرهای کشور تسری یافته و اجرا می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: از سال گذشته مراحل اجرایی این قانون را شروع کردیم، به طوریکه از وقتی این قانون در اصفهان عملی شد توافقی بین شهرداری و فرماندهی پلیس راهور تنظیم شد و عملیات اجرایی قانون ماده 108 به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه شورای ترافیک شهر اصفهان مطابق قانون تشکیل شده است، گفت: پیش از این امور ترافیک شهرها و کلانشهرها برای هماهنگی به استانداری ها ارسال و مصوب می شد اما پس از تصویب این قانون همه امور ترافیک سطح شهر و برنامه ها و طرح ها در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر مصوب می شود.

بنده خدا افزود: این شورا ترکیبی از شهردار اصفهان، معاون شهردار و رئیس سازمان ترافیکی، رئیس پلیس راهور استان، رئیس پلیس راهور شهر و نماینده استانداری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان همکاری مستمری با پلیس راهور داشته که نتایج خوبی رقم خورده و ارتباط تعاملی بین شهرداری و فرماندهی انتظامی استان و فرماندهی راهور استان منجر به تحولات خوبی شد، گفت: طرح های اجرایی از سوی شهرداری در این حوزه با هماهنگی پلیس راهور بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق ماده 108 باید برنامه های شهرداری در حوزه حمل و نقل به فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارسال و بعد از آن به پلیس راهور ابلاغ شود و مطابق آن پلیس راهور نیازها و امکانات خود را برای اجرای برنامه ها درخواست می کند.

اجرای 127 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان

وی افزود: برهمین اساس در چارچوب همین همکاری توانستیم، 16 دستگاه خودروی 207 برای پلیس راهور با هزینه 24 میلیارد ریال و 22 دستگاه موتورسیکلت با بیش از 12 میلیارد ریال اعتبار خریداری کنیم. همچنین40 دستگاه دوچرخه خریداری شد و در اختیار پلیس راهور قرار گرفت که امروز 20 دستگاه و در ماه های اخیر هم 20 دستگاه دیگر تحویل راهور شد.

بنده خدا افزود: با توجه به تاکید بر بحث های محیط زیستی و حمل و نقل پاک، ایجاد 777 کیلومتر مسیر دوچرخه مطرح شد که تاکنون 127 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان اجرا کردیم. در همه این مراحل پلیس راهور همراه ما بود و شخص فرمانده پلیس راهور استان از این طرح استقبال کرد. هرچند این طرح معارضات مختلفی داشت چراکه به جراحی ها و اصلاحاتی در سطح شهر نیاز داشت.

وی اظهار کرد: در این مسیر از کمک های تخصصی و فنی پلیس راهور استفاده کردیم و در ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری، یار و همراه ما بودند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین چارچوب برای افراد دارای معلولیت هم تلاش هایی شد و 5 دستگاه خودروی ون از ایران خودرو دیزل خریداری شد که به تجهیزات معلولان مجهز می شود.

وی بیان کرد: ساختمان جدید مرکز کنترل ترافیک شهر اصفهان ساختمانی شاخص است و می تواند مرکز فرماندهی کنترل ترافیک و موارد غیرمترقبه و فوریت های سطح شهر باشد که عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رتبه برتر شهر اصفهان در کیفیت اجرای ماده 108

در ادامه، سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه کیفیتی که ماده 108 در کلانشهر اصفهان اجرا شد، در هیچ یک از کلانشهرها اجرا نشد، اظهار کرد: این قانون حدود چهار سال پیش ابلاغ شده بود اما سال گذشته با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان و معاونان شهردار اجرا شد.

وی ادامه داد: حدود 55 درصد بودجه ای که برای سال گذشته در راستای اجرای ماده 108 مصوب شد، جذب شد به طوریکه در خیلی از موضوعات موفق بودیم و در ارزیابی وزارت کشور به استثنای تهران رتبه برتر را در کیفیت اجرای ماده 108 به دست آوردیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: علی رغم مصوبات به خاطر مشکلات در حوزه عمرانی آنطور که باید کمتر موفق بودیم اما در سایر حوزه ها شرایط خوبی فراهم شد؛ امیدواریم امسال در حوزه عمرانی بتوانیم شرایط خوبی برای شهروندان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در نظر داریم امسال در خصوص ساخت ایستگاه های پلیس شرایط خوبی برای شهروندان ایجاد شود.

سرهنگ محمدی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص اعمال محدودیت ها و اجرای مصوبات ستاد کرونا فعال است اما مشکلات زیادی وجود دارد که امیدواریم با تدبیر شورای ترافیک استان و شهر اصفهان برطرف شود.

وی افزود: یکی از این مصوبات ممنوعیت تردد پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز کرونایی است که در کل کشور برای اعمال قانون در این خصوص با مشکل روبرو هستیم، ورود پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است که نظارت ما در جاده هاست اما چون امکانات هوشمندسازی نداریم برخی خودروها در برخی مسیرها را نمی توانیم اعمال قانون کنیم.

تعداد خودروهای مکانیزه کنترل ترافیک اصفهان از تهران پیشی گرفت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: در کلانشهر اصفهان با ممنوعیت پارک در حاشیه بوستان ها روبرو هستیم اما با وجود اینکه ورود به پارک ها ممنوع است در محدوده صفه نتوانستیم ورودی را کنترل کنیم. وی با تاکید بر اینکه پارک خودروها در حاشیه بزرگراه ها اعمال قانون می شود، تصریح کرد: باز شدن زاینده رود اتفاق خوبی بود، هرچند ما تمایلی به اعمال جریمه در حاشیه رودخانه نداریم چراکه شرایط مردم را درک می کنیم اما اگر زاینده رود همواره جاری باشد با این فشار جمعیتی در این چند روز مواجه نمی شویم.

سرهنگ محمدی افزود: اگر پارک ها قرار است بسته باشد باید به گونه ای بسته شود که عابر پیاده هم نتواند عبور کند.

وی ادامه داد: بودجه ماده 108 سال گذشته با درایت حوزه شهرداری شروع خوبی داشت و این تعداد خودروهای خریداری شده اقدام مبارکی بوده و در این زمینه هم در بین استان ها جزو بهترین ها بودیم. با برنامه ریزی که در اصفهان صورت گرفته امسال سال بهتری خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: این تعداد دستگاه خودروی مکانیزه که در اصفهان فعال است در تهران هم نیست اما بودجه ای که در ماده 108 تصویب می شود در خور مردم اصفهان و پاسخگوی پلیس نیست.

 تغییرات در حوزه خدمات راهنمایی و رانندگی باید متناسب با تخصیص ها باشد

در ادامه فتح اله معین، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از زمانیکه براساس مصوبه قانونی پشتیبانی از راهنمایی و رانندگی کلانشهرها به عهده شهرداری ها گذشته شد، انتظار تحول در حمل و نقل و ترافیک وجود داشت اما به دلیل گستردگی کار از طرف ناجا پشتیبانی به آن صورت انجام نمی شد و این پشتیبانی همه جانبه نیازمند مشاهده تغییرات محسوس در راهنمایی و رانندگی بوده است اما من به عنوان یک شهروند این تغییر محسوس را مشاهده نکردم.

وی ادامه داد: چون هر ساله بودجه شهرداری در شورای شهر تصویب می شود و تخصیص های ماهانه هم در شورا تدوین می شود ما تحولات در حوزه ترافیک را به صورت مستمر دنبال می کنیم و انتظار داریم شاهد تغییر محسوس در حوزه راهنمایی و رانندگی باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هنوز خیابان ها با توقف های دوبله و سوبله مواجه است و هیچ ایستگاه اتوبوسی نیست که در آن توقف غیرمجار وجود نداشته باشد.

 

/

کد خبر: 27551

منبع: ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0