23 شهریور 1399 - 3:51 ب.ظ

موج دوم کرونا در اروپا؛

موارد ابتلا در چه کشورهایی سیر صعودی گرفته است؟

بسیاری از کشورها در اروپا پس از آنکه توانستند موج نخست شیوع ویروس کرونا را با «موفقیت نسبی» مهار کنند، بار دیگر شاهد سیر صعودی موارد ابتلا هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از یورونیوز، اما بازگشت ویروس کرونا تا چه اندازه شدت داشته است و آیا می‌توان آن را با تعداد موارد ابتلا در بهار گذشته مقایسه کرد؟

برخی کشورهای اروپایی مانند آلبانی، بلغارستان، جمهوری چک، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی شاهد موارد ابتلای بیشتری در ماه اوت، نسبت به اوایل سال جاری میلادی بوده‌اند.

لژیک، ایتالیا و بریتانیا در میان کشورهایی که در موج نخست آسیب بالایی از این ویروس دیده‌اند، بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا هستند اما دست‌کم تاکنون موارد ابتلا شبیه ماه مارس و آوریل گذشته نبوده است. با این حال در بین این سه کشور، بریتانیا بیشترین نگرانی را دارد. این کشور در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) ۲ هزار و ۹۱۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

به نظر می‌رسد که کشورهای فرانسه، لهستان، هلند و اسپانیا در حال دست و پنجه نرم کردن با موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند و تاکنون برای مهار آن تصمیم‌هایی را نیز گرفته‌اند. فرانسه در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۹ هزار و ۸۴۳ مورد جدید در یک شبانه روز را اعلام کرد که بالاترین رقمی است که از زمان شروع تست گسترده کرونا در این کشور ثبت شده است.

اما افزایش موارد جدید ابتلا در بسیاری موارد به خاطر افزایش تست‌ها تفسیر می‌شود چراکه بسیاری از کشورها توانایی انجام تست‌های گسترده را در ابتدای سال نداشتند اما هم اکنون این توانایی را به دست آورده‌اند.

کد 300

کد خبر: 40528

منبع: یورونیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0