9 اسفند 1401 - 12:02 ق.ظ

طبق ادعای سخنگوی دولت:

مقصر التهاب در حوزه ارز کشورهای متخاصم!

علی بهادری جهرمی گفت:پس از از آن که دشمن در پیشبرد طرحش در کف خیابان دچار ناکامی شد فشار را در حوزه افتصادی به ویژه حوزه ارز تشدید کرد. علی بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به بوشهر گفت: برنامه‌های زیادی برای سفر رئیس جمهور به بوشهر انجام شده است که مهمترین آن افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی است و همچنین دو طرح دیگر در این سفر افتتاح خواهد شد که به تامین اب شرب مردم کمک می‌کند.

به گزارش عصر اصفهان، وی افزود:طبق معمول سفر‌های دور دوم افتتاح طرح‌های نهضت مسکن را داریم که به امید خدا بیش از دوهزار مسکن افتتاح خواهد شد.

جهرمی گفت:آیین نامه حمایت از نخبگان ایرانی تصویب و انشالله به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سفر‌های نوروزی هستیم رئیس جمهور دستور دادند همه استانداران و فرمانداران غرفه‌هایی را به منظور فروش و معرفی صنایع دستی و زنان سرپرست خانه در مبادی ورودی شهر‌ها ایجاد کنند و به امید خدا در راستای رونق گردشگری گام برداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایرانیان خارج از کشور بیان کردجلب و جذب ایرانیان خارج از کشور در جهت سرمایه گداری و نخبگانی در این دولت مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مرکز مبادله ارز گفت:بعد از اینکه دشمن در پیشبرد طرحش در کف خیابان دچار ناکامی شد فشار را در حوزه افتصادی به ویژه حوزه ارز تشدید کرد.

وی ادامه داد: در یکسال ابتدایی دولت یک ثبات نسبی در بازار ارز شاهد بودیم. بعد از این تمرکز ناارامی‌ها بر اقتصاد این وضع بی ثبات در اقتصاد ایجاد شد که نهاد‌های اطلاعاتی بررسی کردند و نشان از دخالت کشود‌های متخاصم محور اصلی التهاب در حوزه ارز یافته و شناخته شد.قطعا این اقدام قابلیت پیگیری هم دارد و به وقتش در این مسیر اقدام خواهد شد به موازات این امر تامین نیاز‌های ارزی کشور در دست اقدام است و باید گفت عرضه ارز از میزان تقاضا بیشتر است.

جهرمی گفت:در این بازار‌هایی که التهاب دارد و هجمه به سمتش می رود توصیه مان به مردم عزیز این است که به آن اعتماد نکنند، زیرا سال‌های سال باید به دنبال جبران آن باشند.

وی گفت: ۳۵ درصد تامین ارزی نسبت به سال قبل افزایش یافته است و دلیل اقتصادی برای ایجاد چنین نرخ‌هایی وجود ندارد.

سخنگوی دولت درباره افزایش نرخ اجاره بها گفت: به موازات طرح دولت برای تعیین سقف اجاره بها که اعلام شد مقطعی است و البته طولانی مدت نیست و صرفا جبران کسری‌های دولت‌های قبل بوده است طرح‌های دیکری مانند مالیات بر عایدی سرمایه پیش بینی شده است تا مسکن به عنوان مرجعی برای سوداگری نشود.

وی گفت: همانگونه که شاهد هستید در همه سفر‌های استانی افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن را شاهد هستبم و فقط ۱۵ هزار مسکن ددر دهه فجر افتتاح شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره حل مشکل ایترنت گفت:محوریت بحث درباره اینترنت و فضای مجازی به عهده شورای عالی فضای مجازی است که در حکم رئیس جمهور بازبینی مسدود سازی و توجه ویژه به اقتصاد دیحیتال و… تاکید شده است.
بحث اینترنت را باید از برخی پلتفرم‌ها جدا کرد. رتبه بندی‌های جهانی نشان میدهد که ایران در طی این مدت در زمینه ارتقای فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات چه پیشرفت‌هایی داشته است.
ما از مجموعه داخلی حمایت میکنیم و از حوزه هرگونه فعالیت‌های خارجی هم در همان چهارچوب‌های معرفی شده استقبال میکنیم هر شرکت خارجی که داخل ایران میخواهد فعال باشد باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره کنترل قیمت ارز گفت: واردات کالا به کشور از طریق سامانه نیما صورت میگیرد که نرخ‌های آن نیز روشن است لذا همه واردات رسمی ارزش از محل این سامانه‌ها تامین شده است.

وی گفت:تراز تجاری کشور مثبت است لذا قیمت گذاری بر اساس سایر کالا‌ها قطعا تخلف است. طرح جدید نظارتی با محوریت سازمان جهاد تعیین شده است. کالای رسمی و نیاز رسمی کشور تامین ارزش صورت گرفته و قیمت گذاری اس هم در سامانه تیما تعیین شده است رسانه‌ها باید در زمینه این تخلفات پیگیری‌های لازم را انجام دهند و هرجا تخلفی شد به ما گزارش دهند.

سخنگوی دولت درباره وضع سجادی گفت:من درود میفرستم به روح اقای احمدی، اما خداروشکر اقای سجادی وضع عمومی خوبی دارند در خصوص وزیر ورزش هم باید گفت که بهبود نسبی یافته اند، اما کمتر ملاقات صورت میگبرد، ولی الحمدالله تمام دستگاه‌ها منفک شدند و در روز دقایقی را قدم میزنند و شرایط جسمانی خوبی دارند پیش بینی این بود که طی روز‌های آینده به بخش عمومی منتقل شوند.

کد خبر: 131996

نویسنده: رها سلمانی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0