1 مرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

مقبره شهدای غواص ساماندهی می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از سامان‌دهی مقبره شهدای غواص، ایجاد خانه ایثار و شهادت و رونمایی از نماد وحدت ادیان الهی در محدوده شهرداری منطقه هشت تهران خبر داد.

از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی در نشست هم‌اندیشی مدیران این شرکت که با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت تهران برگزار شد، اظهار داشت: قرار است با تشکیل یک کارگروه فرهنگی مشترک موضوعاتی چون سامان‌دهی مقبره شهدای غواص، ایجاد خانه ایثار و شهادت، نماد وحدت ادیان الهی و دیگر موارد مورد بررسی قرار گرفته و با تعاملی مشترک، اقدامات سازنده ای صورت پذیرد.

وی در این نشست به ضرورت توجه به اماکن دینی، مذهبی و مرمت و بازسازی خانه شهدای معظم انقلاب اسلامی در این منطقه تاکید کرد و گفت: تعامل سازنده ای با شهرداری منطقه هشت در خصوص طراحی و راه‌اندازی نخستین خانه ایثار و شهادت با نام شهیدان صابری در محدوده شهرداری این منطقه صورت گرفته و کارگروه مشترکی بین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری منطقه هشت تشکیل شده تا برای توسعه خرده فضاهای فرهنگی مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی اقدامات سازنده ای در این منطقه شکل گیرد.

مقبره شهدای غواص ساماندهی می‌شود

مویدی با بیان این مطلب که اماکن مذهبی و دینی از جمله فضاهای عمومی الهام بخش و تأثیرگذار معنوی محسوب می‌شوند، افزود: از آنجایی که این فضاها مجموعه ارزش‌های فرهنگی همچون آیین و سنت‌های الهی، عادات پسندیده و خاطرات جمعی را در شهر  گسترش می‌دهد، توجه به چگونگی نگهداری، توسعه و بهره برداری مطلوب از آنها بطور جدی حایز اهمیت است.

وی اضافه کرد: از مهمترین ویژگی‌های منطقه هشت، حضور و تعامل سازنده شهروندان تهرانی با اعتقاد به ادیان الهی است که چهره ای منحصر به فرد از این منطقه به وجود آورده است. لذا توجه به این موضوع زمینه تقویت تعاملات فرهنگی را به وجود خواهد آورد.

کد خبر: 118480

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0