13 آبان 1399 - 5:39 ب.ظ

مقامات ایران حمله تروریستی دانشگاه کابل را محکوم کردند

 شماری از مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران در پیام های توئیتری حمله تروریستی به دانشگاه کابل در پایتخت افغانستان را که به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ از دانشجویان این دانشگاه انجامید ، محکوم کردند و این گونه اقدامات تروریستی را نتیجه تفکر سیاه دانستند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، “سعید خطیب زاده”سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حمله تروریستی مسلحانه دانشگاه کابل در پیام توییتری نوشت: اندیشه سیاه و دست‌های آغشته تروریست ها به خون بیگناهان ، آینده افغانستان و جان های پاک فرزندان این سرزمین را هدف گرفته اند.

وی می نویسد: در این مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراطی‌گری، ایران در کنار ملت و دولت افغانستان است.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پی این حادثه تلخ در پیام توییتری نوشت : ۱۰ روز پس از کشتار دانش آموزان افغانی توسط تروریست ها روز گذشته نیز دهها تن از دانشجویان دانشگاه کابل قربانی تروریسم و افراطی گری شدند.

وی تصریح کرد: این گونه حوادث سیاه در کارنامه نظامیان آمریکایی و دولت‌های متحد آمریکا که از  ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریست‌ها وارد افغانستان شدند، نتیجه دو دهه حضور آنان در این کشور است.

روز گذشته (دوشنبه) سه مهاجم مسلح با ورود به دانشگاه کابل پس از انفجار بمبی ، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به رگبار بستندکه در پی این حادثه مسلحانه تروریستی ۲۲ تن از دانشجویان کشته و افزون بر ۴۰ تن نیز زخمی شدند.

مهاجمان مسلح ساعت ۱۱ روز دوشنبه وارد دانشگاه کابل شدند و ساختمان «قضایی» که به گفته برخی منابع نیروهای ایتالیایی‌ در این محل حضور داشته اند را هدف قرار دادند.

شبه نظامیان طالبان دست داشتن دراین حمله را رد کردند اما مقامات دولتی و کارشناسان امور سیاسی و نظامی، گروه طالبان را مسئول این حمله معرفی کرده اند.

کد خبر: 37479

منبع:  اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0