6 مهر 1401 - 12:42 ق.ظ

برای اولین بار در کشور انجام می شود:

معرفی کارفرمای سرآمد دراستان اصفهان

انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان برای اولین بار در کشور، 10 کارفرمای برتر (سرآمد) استان را از بین 9 هزار واحد صنفی که تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده باشند ، معرفی می نماید.

به گزارش عصراصفهان، ناصربهروان/سیدعبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در جمع خبرنگاران گفت : در مهر ماه اولین رویداد معرفی کارفرمای سرآمد در استان اصفهان برگزار می شود که از بین 9 هزار واحد صنفی، 64 کارفرمایی که دارای کارت زرین  بودند، مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند، که از بین آن ها 10 کارفرما موفق به دریافت کارت سرآمد شدند.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : کانون کارفرمایان استان اصفهان یک تشکل فراگیر بین المللی است که شامل صنف صنعتگران ،صنف کشاورزان ، صنف خدمات و  صنف حرف و مشاغل می باشد.

وی افزود: برای صدور کارت کارفرمایی در ابعاد بسیار خوبی با همکاری ادارات مختلف و همین طور هماهنگی و همکاری با دستگاه قضائی ورئیس دادگستری وقت استان انجام شد که شأن ومنزلت آنان در نظر گرفته شده و این کارت در گرفتن جواز کسب به آنها کمک بسیاری خواهد کرد.

سهل آبادی به شاخص های امتیاز دهی به کارفرمایان اشاره کرد و افزود: دارای پروانه بهره‌برداری، تعداد نیروی کارگری، ارائه مدارک بهره‌وری، کنترل کیفیت لازم، تأییدی اداره استاندارد و عدم تخلف استانداردی، عضویت در اتاق بازرگانی، نداشتن دعوای کارگری، نقش داشتن در صادرات، حافظ محیط زیست و توجه داشتن به سلامت روان کارکنان  ومحیطی سالم برای کارگران از شاخصه های مهم انتخاب کارفرمای سرآمد است.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران به اجرای قانون سخت و زیان‌آور اشاره کرد و افزود : در حال حاضر نرخ بازنشستگی جامعه کاهش یافته و این موضوع باعث مشکلاتی برای صنایع در آینده خواهد داشت و این درخواست ها روز به روز افزایش یافته و نگرانی هایی  را به خصوص  در امر تولید و نیروی کار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 133 انجمن، عضو کانون کارفرمایان استان اصفهان هستند، ادامه داد: استانی که بیشترین کارخانه ، کارگاه و شرکت های تولیدی دارد و قطب صنعت کشور محسوب می شود، می بایست تمام زحمات کارفرمایان به کل کشور تسری پیدا می کرد که این ایده باعث شد برای زحمات این قشر از جامعه ، کارت سرآمد یا کارت پیشرو را مطرح نماییم.

 

*شرکت همه صنایع استان در همایش کارفرمایان سرآمد

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان اصفهان نیز در این نشست به شیوه معرفی کارفرمای سرآمد در همه ابعاد اشاره کرد و گفت: امکان شرکت همه صنایع استان در همایش کارفرمایان سرآمد وجود داشته و محدودیتی در این زمینه نداشتیم و ترکیب هیئت داوران نیز به گونه‌ای بود که همه ابعاد فعالیت های یک واحد صنفی بررسی شود.

وی به ترکیب هیئت داوران اشاره کرد و افزود: در هیئت داوران، یک نفراز اداره استاندارد، سه نفر از اعضاء کانون، یک نفر ازهیئت مدیره خانه صنعت و معدن ، یک نفر ازاتاق بازرگانی،یک نفر از انجمن صنفی عضو کانون، اداره کار، دادگستری ، استانداری و نمایندگانی از هیئت علمی دانشگاه‌ها و همین طور سه نفر از شخصیت های ملی به عنوان ناظر نیز حضور داشتند و این اقدام از اصفهان آغاز شده و بزودی در سراسر کشور نیز تسری خواهد یافت.

 

*کارفرمایان سرآمد در مهرماه تجلیل خواهند شد

محمد گوهریان دبیر و عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان نیز در این نشست به امتیازات نفرات برتر اشاره کرد و گفت: در اصل معرفی کارفرمای برتر به جامعه در رویدادی باشکوه و در حضور مسئولان کشوری است و دعوت و تجلیل از خانواده آنها، سه جلسه خصوصی با مدیران کشوری ، ضبط و تدوین این رویداد ، عضویت در باشگاه کارفرمایی، سه سال معافیت از دادن حق عضویت و همین طور مصاحبه اختصاصی و دریافت لوح فاخر ، از امتیازات تعلق گرفته به کارفرمای سرآمد می باشد.

دبیر و عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان افزود: در فراخوانی، فرایند بررسی عملکرد کارفرمایان به مدت یکسال طول کشید و تعداد 64 نفر که به صورت مستمر طی سه سال کارت زرین داشتند، مورد داوری قرار گرفتند و در مجموع از بین این افراد 10 نفر موفق به کسب رتبه سرآمد شدند که د ر مهرماه سال جاری، از آنها تجلیل خواهد شد.

 

* اختصاص سه نوع کارت بلورین، سیمین و زرین به کارفرمایان

رضا چینی نایب رئیس انجمن کارفرمایان استان اصفهان نیز با بیان اینکه در تدوین قانون، سه جانبه گرایی رعایت نشده است، گفت: در تدوین قانون مشکل داریم که سخت و زیان آور یکی از آنهاست.55درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی زودتر از موعد بازنشسته می شوند و دراصفهان نیز 50 درصد تقاضای بازنشستگی سخت و زیان آور دارند.

وی به سه نوع کارت اختصاص یافته بلورین، سیمین و زرین به کارفرمایان اشاره کرد و افزود: کارت بلورین به افرادی اختصاص می یابد که حداقل یک سال نیروی بیمه شده داشته باشد واگر از 10 نفر تا 49 نفر و مدت یک سال به 5 سال برسد ، می تواند کارت سیمین دریافت کند و اگر 10 سال سابقه داشته باشد و ریزش نفرات هم نداشته باشد، می تواند کارت زرین دریافت کند.

 

کد خبر: 126071

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0