2 تیر 1401 - 9:00 ق.ظ

معرفی نامزدهای ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب در حوزه داستان و رمان

دبیرخانه جایزه مهرگان در چهارمین گزارش خود فهرست ۱۴ رمان و ۱۴ مجموعه داستان راه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد.

اسامی ۷ رمان و ۷ مجموعه داستان راه‌یافته به مرحله نهایی مهرگان ادب تا دو هفته دیگر و آثار برگزیده هم‌زمان با مراسم نهایی اهدای جایزه معرفی خواهندشد.

در دوره های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم جایزه مهرگان ادب ۱۵۲۷ عنوان کتاب چاپ اول سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در بخش زبان فارسی و ۲۵ عنوان کتاب در بخش «ادبیات زبان مادری» توسط ۱۲ داور (۵ داور مرحله اول و ۷ داور مرحله نهایی) خوانده شده‌است، داوری آثار در مرحله اول از سوی: قباد آذرآئین، سودابه سلگی، مانی پارسا، آرزو چربدست و کرم‌رضا تاجمهر و در مرحله نهایی از سوی: جواد اسحاقیان، هلن اولیایی‌نیا، حسین آتش‌پرور، جواد پویان، لیلا صادقی، سیاوش گلشیری و ابوالفضل حسینی در مدت زمانی افزون بر ۱۶ ماه انجام شد.

دبیرخانه جایزه مهرگان دلیل تاخیر چند ماهه‌ای را که در اعلام نتایج نهایی این دوره رخ داده‌است، حوادث تلخ و بحران‌های پی‌درپی اجتماعی، دشواری کار خواندن کتاب‌ها از سوی داوران در دوران پر اضطراب همه‌گیری کرونا و تعداد زیاد آثار این دوره دانست و از نویسندگان، ناشران و دوستداران ادبیات عذرخواهی کرد.

اختتامیه در شهری جز تهران برگزار خواهد شد

فراخوان ارسال آثار برای دوره‌های بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم جایزه مهرگان ادب که به بررسی آثار چاپ اول سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌پردازد متعاقبا منتشر خواهدشد.

علیرضا زرگر درباره محل برگزاری مراسم اختتامیه جایزه مهرگان این دوره گفت: از سال‌ها پیش به موضوع برگزاری مراسم نهایی اهدای جایزه در شهری به جز تهران فکر کرده بودیم و اکنون خوشحالیم که در دهه سوم فعالیت جایزه این موضوع عملی شده و توانسته‌ایم محل برگزاری مراسم نهایی اهدای جایزه را به دیگر شهرهای ایران منتقل کنیم.

مدیر جایزه مهرگان با اشاره به تجربه امیدبخش و موفقی که اردیبهشت‌ماه امسال برای برگزاری مراسم اختتامیه جایزه مهرگان در بخش «علم و محیط زیست» در شهر شاهرود داشته گفت: استقبال قابل توجه مردم این شهر، دبیرخانه و داوران جایزه مهرگان را به اثربخشی برگزاری چنین برنامه‌هایی در دیگر شهرهای ایران دلگرم کرده و از این رو در مشورت با داوران مهرگان تصمیم گرفته‌ایم که مراسم اهدای جایزه «مهرگان ادب» نیز در شهری به جز شهر تهران برگزار شود، نام این شهر و زمان برگزاری مراسم اختتامیه به زودی از سوی دبیرخانه جایزه مهرگان اعلام خواهد شد.

معرفی نامزدهای ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب در حوزه داستان و رمان

معرفی نامزدهای ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب در حوزه داستان و رمان

کد خبر: 117128

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0