25 مرداد 1401 - 4:00 ب.ظ

معرفی متخلفان به کمیته انضباطی فدراسیون، آغاز ثبت نام لیگ برتر کشتی

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: متخلفان در لیگ دسته اول کشتی از مرحله نیمه نهایی محروم شدند و پرونده آنها به کمیته انضباطی رفته است.

حمید یاری روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: پس از چند سال وقفه در برگزاری لیگ دسته اول، تمام تلاشمان را برای برگزاری باشکوه این مسابقات کردیم که خوشبختانه این رقابت‌ها که بعنوان گرامیداشت شهید کشتی‌گیر شاهرخ ضرغام برگزار می‌شود با استقبال خوبی از سوی تیم‌ها روبرو شد.

وی تصریح کرد: هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی رقابت‌ها را در ۴ گروه برگزار کردیم و مسابقات دور رفت و برگشت این رقابت‌ها نیز به صورت متمرکز برای هر گروه به میزبانی یکی از تیم‌های شرکت کننده برگزار شد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به حضور کشتی‌گیران مطرح کشور در این مسابقات گفت: کشتی‌گیران خوبی در این مسابقات به میدان رفتند، همچنین شاهد ظهور کشتی‌گیران مستعدی هم بودیم. این رقابت‌ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی سطح خوب و بالایی داشت و حساسیت‌های ایجاد شده در آن نشانگر اهمیت این مسابقات برای تیم‌ها بود و به نظرم سطح آن کمتر از لیگ برتر نبود و اکثر کارشناسان و بزرگان کشتی سطح این مسابقات را در حد لیگ برتر دانستند.

یاری در مورد برخی حواشی به وجود آمده در این مسابقات گفت: فضای مجازی در بسیاری از موارد به خوبی مشکلات و کاستی‌ها را نشان می‌دهد اما در برخی موارد نیز واقعیت‌ها  نشان داده نشده است که در نهایت این موضوعات باعث خدشه‌دار شدن کشتی می‌شود.

یاری در مورد رقابت‌های لیگ برتر گفت: به دلیل برگزار نشدن بازی‌های آسیایی هانگژو چین، زمان برگزاری این رقابت‌ها را 2 هفته جلو انداختیم و هم اکنون ثبت نام تیم‌ها آغاز شده و تا روز ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چند ماه پیش به چند تیم تازه وارد هم اعلام کردیم که برای گرفتن سهمیه لیگ برتر، کارشان را از لیگ دسته یک شروع کنند، ضمن اینکه به آنها نامه دادیم که باید آورده خودشان را مشخص کنند. حداقل بودجه تیم لیگ برتری باید ۴ میلیارد تومان باشد که بتواند هزینه‌های اجرایی و تعهد به قراردادهایش را داشته باشد.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: از گذشته تجربیات خوبی را بدست آوردیم و برای اینکه بتوانیم جایگاه کشتی را هم بالاتر برده و هم تثبیت کنیم به دنبال ضابطه‌مند کردن تمامی کارها هستیم و اجازه نخواهیم داد که مشکلاتی که در گذشته در ثبت قراردادها و تعهد به آن‌ها پیش آمده، امسال نیز تکرار شود.

وی ادامه داد: در مورد جذب کشتی‌گیران ملی‌پوش و خارجی نیز مقررات بهتری را خواهیم داشت و حضور نمایندگان کمیته انضباطی و سازمان لیگ در رقابت‌ها پررنگ‌تر خواهد بود و اجازه مانور به برخی از از افراد که به دنبال حاشیه و جنجال هستند را نخواهیم داد.

یاری در مورد مقصران حاشیه‌های به وجود آمده لیگ دسته یک نیز گفت: تمامی افراد از مرحله نیمه نهایی محروم شدند و پرونده آنها به کمیته انضباطی رفته و در مورد آنان تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: همیشه به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند و ما تاکنون و در مرحله گروهی، ۴۸ مسابقه تیم به تیم با ۴۸۰ کشتی‌گیر فرنگی و همچنین ۵۶ مسابقه تیمی با ۵۶۰ کشتی‌گیر آزادکار برگزار کردیم. در مجموع ۱۰۴ مسابقه تیمی و ۱۰۴۰ کشتی برگزار شده ضمن اینکه ۱۷ استان درگیر مسابقات لیگ شده و قطعا بردن مسابقات کشتی در استان‌ها باعث پیشرفت و توسعه آن خواهد شد اما متأسفانه تمامی این نکات مثبت نادیده گرفته شد.

کد خبر: 119418

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0