16 آذر 1399 - 6:39 ب.ظ

دیدار دانشجویان با رئیسی

مطالبات دانشجویان از رئیس دستگاه قضا چه بود؟

جمعی از دانشجویان عصر امروز به مناسبت روز دانشجو با رئیس قوه قضاییه دیدار و به بیان مطالبات خود پرداختند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از تشکلهای دانشجویی به مناسبت 16 آذر بزرگداشت روز دانشجو عصر امروز با حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

این جلسه که با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و مسئولان قضایی در قوه قضاییه برگزار شد ساعاتی ادامه داشت.

محسن نراقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که به نمایندگی از بسیج دانشجویی در این جلسه سخنانی را مطرح کرده است، در گفتگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: یکی از مواردی را که مطرح کردیم مسائل رسانه ای قوه، عملکرد خبرگزاری و سخنگوی دستگاه قضا بود که نیازمند تحول در نگاه و عملکرد است. در حوزه اطلاع رسانی قوه قضاییه باید مردم در جریان تمامی امور باشند تا از بروز هشتک هایی مانند “#اعدام نکنید” جلوگیری شود.

وی افزود: شفاف سازی در پرونده های مهم که مربوط به خود قوه قضاییه است مانند طبری و قاضی منصوری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در این جلسه درباره اهمیت مبارزه با فساد سخنانی را مطرح کردم، گفت: معتقدم مبارزه با فساد دارای دو وجه است که یکی در داخل خود قوه و دیگری به بیرون قوه برمی گردد که امیدواریم در دوره آقای رئیسی مسئله فساد در قوه قضاییه ریشه کن شود و برای این مسئله انتشار لیست قضات فاسد و شفافیت آرای قضایی و همچنین علنی شدن جلسات رسیدگی بسیار کارساز است.

نراقی همچنین ادامه داد: مطالبی در خصوص روند رسیدگی به اسناد و سرعت دهی به پرونده های عادی که بیشتر شامل مردم می شود نیز از دیگر سخنانی بود که عنوان کردم.

وی اضافه کرد: درخواست برای مبارزه و برخورد با سرشبکه های فساد از دیگر مطالبات مطرح شده دانشجویان در این جلسه بود که عنوان می کردند اعدام سلطان سکه یا دلار کافی نخواهد بود و نیازمند برخورد اساسی با سرشبکه های فساد هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه وجود تبعیض در رسیدگی به پرونده مسئولین و مردم از دیگر مطالبی بود که در این جلسه از سوی بسیج دانشجویی مطرح شد، گفت: برخی از مسئولین مانند آقای آخوندی و یا استاندار خوزستان به نوعی ترک فعل داشتند لذا باید سازوکار برخورد با مسئولینی که به وظایف خود عمل نکردند و به نوعی ترک فعل داشته اند، طراحی شود.

نراقی عنوان کرد: توجه به احیای حقوق عامه از سوی دادستانی از اصلی ترین رسالت های این قوه باید باشد و معتقدیم مردم و اقشار مختلف مانند کارگران باید بستر مشخص و معینی را برای پیگیری شکایات خود داشته باشند که تعیین این بستر از سوی قوه قضاییه از دیگر نکات مورد اشاره بود.

300

کد خبر: 35141

منبع: تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0